توزیع ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای بین واحدهای دامی کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزون‌ بر ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در راستای کمک به دامداران بین واحدهای دامی استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، محمد بیانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان سبوس یارانه‌ای سال گذشته به طور سیستمی و از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: از این میزان ۲۰ هزار تن آن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان بود که توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۱۰ هزار تن هم در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است که سال گذشته ۲۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شد.

بیانی هدف از توزیع سبوس یارانه‌ای را کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران خواند و بیان کرد: همه تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده‌اند و دامداران روستایی می توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تامین سبوس مورد نیاز خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha