کد خبر: آخرین-وضعیت-تولید-واکسن-کرونا-در-کمیسی
۴ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی مبارکه ، در تشریح  دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  روز ( دو‌شنبه 3 آذر ماه‌) از حضور رییس انستیتو پاستور ایران در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در جلسه امروز رئیس انستیتو پاستور گزارش علمی در خصوص چالش‌ها، بایدها و نبایدها و نحوه ساخت واکسن کرونا، واردات واکسن و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا را ارائه کرده و اعضای کمیسیون نیز مباحث و سوالات مخلتفی را در این خصوص مطرح کردند و نتیجه‌گیری آن بود که باید در شرایط فعلی بر روی خود مراقبتی‌ها و آموزش و پیشگیری تمرکز کرد.

وی ادامه داد: در تولید دارو و واکسن کرونا نیز باید نگاه به داخل کشور داشت و تمامی تلاش را بر استفاده از توانایی‌های کشور قرار داد. قطعاً همگرایی و هم افزایی دستگاههای مختلف و تصمیم گیری‌های علمی و تخصصی و بهنگام نقش تعیین کننده دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق توضیحات داده شده پروسه ساخت واکسن کرونا زمان‌بر است و این طور نیست که به زودی منتظر واکسن کرونا باشیم، پس در حال حاضر مهم‌ترین کار پیشگیری و خود مراقبتی‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha