کد خبر: آذربایجان-غربی-در-مدیریت-مبارزه-با-کرو
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
آذربایجان غربی در مدیریت مبارزه با کرونا خوب عمل کرده است

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری سلامت از آذربایجان غربی، ایرج حریرچی دیشب در جلسه ستادکرونا شهرستان خوی که با حضور استاندار آذربایجان غربی نیز همراه بود، مدیریت استانی ستادکرونا به جهت کنترل بیماری قدردانی کرد و گفت: اجرای دقیق قرنطینه و نیز افزایش تست به منظور شناسایی بیشتر مبتلایان کلید موفقیت در مقابله با کروناست.

وی تاثیر اعمال محدودیت‌ها و سپس عادی انگاری مردم پس از کاهش نسبی آمارها را نگران کننده عنوان کرده و اظهار کرد: متاسفانه تعطیلات اثر هم افزایی روی رفتار مردم دارد. از سویی علاوه بر اثر مستقیم، اثر دیگر این تعطیلات این بود که مردم موضوع شیوع و انتقال زنجیره کووید ۱۹ را جدی گرفتند.

وی افزود: مردم کشورمان در دو هفته ابتدایی آذرماه همکاری خوبی را برای کاهش موارد ابتلا داشتند، اما باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که ۴۵ درصد از مشاغل را مشاغل گروه دوم تشکیل می‌دهند و مردم هم نشان داند که با آغاز بازگشایی‌ها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم کمتر می‌شود که این مورد ما را کمی نگران می‌کند.

معاون کل وزیر بهداشت با درخواست از مردم رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی و نگرانی ما و مسوولین کشور، شب یلداست. از مردم به جد خواهان عدم برگزاری این شب و جمع نشدن دورهمی های مرسوم در این شب است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اینکه اگر چه وضعیت بیماری کرونا در استان بخاطر همکاری مردم و اجرای محدودیت ها بهتر از قبل شده است اما با اجرای دقیق طرح محله محور شهید سلیمانی به طور قطع آمار مرگ ها بسیار کاهش خواهد یافت.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به اینکه عادی انگاری آفت اساسی مقابله با کروناست افزود: در شرایط تثبیت شده امروز بیماری کرونا آنچه باعث تشدید وضعیت و آغاز موج چهارم خواهد شد عادی انگاری از سوی مردم و مسولان است.

وی گفت: هدف اساسی بیمار یابی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در طرح شهید سلیمانی به همت بسیج و دیگر دستگاه های متولی به خوبی در حال اجراست.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بهبود زیرساخت های درمانی بویژه در شهرستان خوی در دولت تدبیر و امید نقش بسزایی در کنترل بیماری کرونا داشته است.

شهریاری با قدردانی از اهتمام مردم و دستگاه های متولی از جمله نیروی انتظامی در اجرای محدودیت ها تصریح کرد: وضعیت شهرستان خوی شکننده است و می بایست بیش از پیش نسبت به اجرای دقیق برنامه ها اقدام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha