کد خبر: آماده-باش-بیمارستان‌ها-با-افزایش-شمار
۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
آماده باش بیمارستان‌ها با افزایش شمار مبتلایان به کووید 19

محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره افزایش شدت بیماری کووید 19 اظهار داشت: عده ای از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و به نوعی به زندگی عادی خود برگشته اند و همین امر هم باعث شده شمار مبتلایان به این بیماری در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تعطیلات خردادماه باعث شد مردم سفرهای زیادی به نقاط مختلف کشور داشته باشند، گفت: این اتفاق باعث شد بعد از گذشت چند هفته شمار مبتلایان به کرونا ویروس افزایش یابد.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بخش‌های بیمارستانی بدلیل زیاد شدن تعداد بیماران آماده باش هستند، بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده تنها استفاده از ماسک می تواند مانع از انتقال ویروس کووید 19 از فردی به فرد دیگر شود.

واثقی با بیان اینکه حتی استفاده از یک ماسک معمولی هم می تواند در کاهش روند انتقال بیماری تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: استفاده از دستکش هم فایده ای ندارد چراکه بسیاری از مردم بر این باورند که با پوشیدن دستکش می توانند از خود محافظت کنند در حالی که اینگونه نیست. اگر دستکش آلوده با دهان، بینی و چشم تماس پیدا کند به راحتی ویروس کووید 19 به بدن منتقل می شود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک بسیار مهم و تاثیرگذار است، اگر افراد ناقل و غیر ناقل از ماسک استفاده کنند احتمال ابتلای بیماری تنها یک و نیم درصد خواهد بود اما در غیر این صورت 75 تا 80 درصد احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

این پزشک عمومی تاکید کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در کشور، یک فرد مبتلا به ویروس کووید 19 می تواند 406 نفر دیگر را به این ویروس مبتلا کند.

به گفته واثقی تنها راه کنترل شیوع این بیماری، استفاده از ماسک است. با توجه به بازگشایی بسیاری از مشاغل مشاهده می کنیم که مردم در مکان های شلوغ بدون اینکه ماسک زده باشند در حال تردد هستند که همین تعداد بیماران را افزایش می دهد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha