آمار مبتلایان به فشارخون در حال افزایش است/مردم نسبت به تنظیم فشارخون و کنترل آن اقدام کنند

دکتر حسین دلاور کسمایی متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) در گفت ‌و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به  تعداد بالای مبتلایان به فشار خون بالا در کشور گفت: متاسفانه شاهد آمار بالای مبتلایان به فشار خون هستیم و این موضوع گاها در جوانان نیز به وضوح دیده می شود.

وی با بیان اینکه عده ای از جوانان به خاطر بالا رفتن فشار خون دچار خونريزی مغزی می شوند، افزود: اگر فردی ۳۸ ساله مبتلا به کرونا شود به احتمال خیلی زیاد بهبود پیدا می کند اما اگر دچار افزايش شديد فشار خون شود احتمال اینکه دچار خونريزی مغزی و در نتيجه آسيب مغزی دائمی شود بسیار زیاد است.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر این موضوع که بسیاری از بیماران اصلا به بیماری خود توجهی ندارند، اظهار داشت: متاسفانه بسياری از افراد جامعه بیشتر از اینکه در درجه اول به سلامتی خود توجهی داشته باشند به فکر  مسائل كم اهميت تر هستند و اهمیتی به بیماری هايشان نمی دهند.

دکتر دلاور کسمایی ادامه داد: بسیاری از بیماران با وجود بیماری های مانند چربی خون، فشار خون یا قندخون بسیار دیر به پزشک مراجعه می کنند و همین موضوع باعث تشدید بیماری آنها می شود.

وی عنوان کرد: معتقدم يک شاخص برای سطح فرهنگی يک کشور این است که افراد از نظر پزشکی چه میزان به سلامتی خود اهمیت می دهند. هر کشوری که مردم آن به سلامتیشان بیشتر اهمیت می دهند آن کشور می تواند، کشور پیشرفته تری باشد.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: بیماری فشارخون بسیار موضوع پراهمیتی است و مردم باید نسبت به تنظیم فشارخون و کنترل آن اقدام کنند چراکه فشارخون بالا در بسیاری از مواقع می تواند عوارض خطرناکی برای بیماران ایجاد کند.

دکتر دلاور کسمایی با بیان اینکه موضوع پیشگیری از کرونا و نوع درمان در جامعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران در فاز حاد کرونا در شرایط کنونی با وجود اطلاع از بیماری خود به مراکز پزشکی برای مشكلاتی غير از كرونا مراجعه می کنند و این بیماری را به دیگران منتقل می کنند.

خبرنگار: سید علیرضا ریاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha