کد خبر: اجرای-طرح-پایش-سلامت-کودکان-در-مناطق-مح
۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در استان خراسان رضوی اقدامات انجام شده طی یک ماه اخیر در این معاونت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر محمود شهامتی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات طی روزهای گذشته  ویزیت عمومی توسط پزشک و اجرای طرح پایش سلامت بر روی ۱۲۰ کودک در دبستان دخترانه هدف(منطقه میامی) و ۱۸۰ کودک در دبستان پسرانه زرین‌تاج(روستای ساغروان) است که در این طرح، کنترل قد، وزن و غربالگری کودکان از نظر مشکلات اسکلتی-عضلانی بررسی شد که در این بین تعدادی از کودکان به متخصص ارتوپدی ارجاع داده شدند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در خراسان رضوی افزود: اجرای طرح غربالگری دیابت، کنترل قند و فشار خون همکاران، داوطلبان و امدادگران فعال در جمعیت هلال احمر این استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهامتی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات بهداشت مادر و کودک و غربالگری فشار خون در روستای زلزله زده منطقه رضویه، عنوان کرد: همچنین آموزش بهداشت بانوان توسط کارشناس مامایی، ارائه خدمات بهداشتی و دارویی رایگان، کنترل فشار خون بانوان و تحویل شیر خشک برای نوزادان مناطق زلزله زده رضویه انجام شد.

وی در پایان افزود: برگزاری کلاس آموزشی بهداشت مادر و کودک در منطقه محروم گلشهر توسط کارشناس مامایی و اجرای دوره آموزشی توان افزایی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری در سبزوار نیز از فعالیت‌های موثر انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha