کد خبر: ارائه-محتوا-برای-مخاطب-عام
۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷

خبرگزاری سلامت: دکتر «صديقه اعتمادسعيد»، مدیر شبکه رادیویی سلامت، متخصص اطفال است. وی که پیش از مدیریت شبکه، در بخش هاي مختلف راديو سلامت از جمله مديریت طرح و برنامه و مدیریت گروه سلامت جسم و سلامت اجتماعي راديو سلامت را برعهده داشته از سال 92 تا کنون در سمت قائم مقام شوراي سياستگذاري سلامت نیز فعاليت کرده است.  
وی سال 95 را در رادیو سلامت سال تاکید بر پیشگیری و خانواده دانسته و می‌گوید: با توجه به نیاز جامعه و مخاطب پیشگیری برای ما اهمیت بیشتری داشته و رادیو سلامت در چهار حوزه سلامت جسم، روان، اجتماعی و ارتقای سلامت معنوی این موضوع را پیگیری کرده‌ و اولویت اول برنامه‌سازان قرار داده‌است.
اعتماد سعید افزایش سواد جامعه در حوزه بهداشت و سلامت را به فال نیک گرفته و بیان می‌کند: مخاطب امروز مخاطب هوشمند و دقیقی است که حوزه‌های سلامت را پیگیری می‌کند و برای زندگی بهتر تلاش می‌کند. این انگیزه به برنامه‌سازان ما کمک می‌کند تا براساس نیاز و تقاضای مخاطب برنامه‌بسازند چرا که ما در این رادیو معتقدیم سلامت یک سرمایه است که با افزایش دانش، حفظ می‌شود و این مساله محقق نمی‌شود مگر این که از منابع معتبر، اطلاعات درست دریافت شود.
او می‌گوید: هر فصل از سال ما با دغدغه‌ای روبرو هستیم و به همین دلیل با مهندسی پیام ، رادیو سلامت تلاش می‌کند در همه حوزه ‌های مربوط به سلامت و بهداشت حضور داشته باشد و با  کاهش و کنترل استرس برنامه‌های تبیینی برای مخاطب ارائه دهد.
اعتماد سعيد با تاکید بر برنامه سازاني که با شبکه هاي تخصصي همکاري مي کنند و توجه و شناخت آنها به محتوا و ساختار می‌گوید: مخاطب در یک رادیوی تخصصی مخاطب بالاتر از تحصیلات متوسطه است و فرض ما این است که برخی از مخاطبان اطلاعات به‌روز خوبی دارند از این رو با طراحي و اجرايي کردن مهندسي پيام طوري به مباحث می‌پردازيم که براي مخاطب عام قابل فهم باشد. هرچند این موضوع کار را دشوار می‌کند اما ما باید مفاهیم تخصصی را به زبان قابل فهم به مخاطب ارائه دهیم.
مدير شبكه راديويي سلامت با اشاره به چهارده ساله شدن رادیو سلامت می‌افزاید: تجربیات برنامه‌سازی در این مدت به ما آموخته که باید نگاه حداکثری به حوزه سلامت داشته‌باشیم. از این رو در کنار توجه به سلامت جسم در حوزه درمان و پیشگیری نگاه ما ترویج سبک سالم زندگی در حوزه روان و خانواده است که امیدوارم به آن دست یابیم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از قالب هاي نوع راديويي فيچر و ميني فيچر برای ارتقای کیفی برنامه‌ها  از تلاش براي فرا ملي شدن برنامه هاي راديو سلامت و انتقال پيام هاي سلامت به كشورهاي همسايه فارسي زبان و تلاش براي شركت در ديپلماسي سلامت در سال آینده می‌گوید و امیدوار است که با افزایش پوشش رسانه‌ای رادیو سلامت تعامل با مخاطبان نیز افزایش پیدا کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha