کد خبر: ارتباط-نازک-شدن-شبکیه-چشم-با-ابتلا-به-پا
۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۵

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج مطالعه انجام شده توسط مرکز پزشکی بورامی دانشگاه ملی سئول نشان می‌دهد نازک‌شدن شبکیه چشم با بیماری پارکینسون مرتبط است.

«جی یانگ لی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما برای اولین بار رابطه بین نازک‌شدن شبکیه چشم و نشانه اولیه ابتلا به پارکینسون را نشان می‌دهد. ما همچنین دریافتیم هر چقدر شبکیه نازک‌تر باشد، شدت بیماری بیشتر است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این یافته‌ها بدین معناست که نورولوژیست‌ها بهتر است قبل از شروع علائم و مشکلات حرکتی، چشم‌ها را معاینه کنند تا بیماری را در اولین مراحل آن تشخیص دهند.»

محققان ۴۹ بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون را از 2 سال زودتر مورد بررسی قرار دادند. این بیماران هنوز تحت درمان دارویی قرار نگرفته بودند. میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۶۹ سال بود. داده‌های به‌دست آمده از این بیماران با ۵۴ فرد سالم دیگر با سن مشابه مقایسه شد.

هر یک از شرکت‌کنندگان تحت معاینه دقیق چشم و همچنین اسکن چشم با وضوح بالا قرار گرفت. نتایج نشان داد نازک‌شدن شبکیه چشم، بخصوص دو لایه داخلی از کل پنج لایه، ارتباط قوی‌ای با بیماری پارکینسون همراه با از بین رفتن سلول‌های مغزی تولیدکننده دوپامین داشت(مهر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha