کد خبر: ارتقای-فرهنگ-ترافیک-در-قالب-آموزش-های-ش
۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۶

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: کاهش تولید زباله، تسهیل تردد با ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی اخلاق شهروندی با اجرای پنجمین دوره جشنواره آموزشی ترویجی مشکات در قالب آموزش های شهروندی به اقشار مختلف اعم از کودکان، نوجوانان و خانواده ها دنبال می شود.

 

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی در افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره مشکات با بیان اینکه مدیریت شهری همواره موضوع مهارت های شهروندی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهارکرد: این دوره از جشنواره با هدف الگوسازی و شناخت موضوعاتی چون اخلاق شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک از امروز آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون اثر از نقاط مختلف شهر تهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: ما نیازداریم تا بیش از این در موضوع اخلاق آپارتمان نشینی، احترام متقابل، انضباط و سایر موارد اخلاقی تمرکز کنیم و در این خصوص علاوه بر فعالیت های هنری به موضوعات پژوهشی نیز ورود می کنیم.

عبدالهی اذعان داشت: سعی کردیم با برگزاری این جشنواره، نسبت به ترویج فرهنگ درست و الگوسازی رفتارهای صحیح شهروندی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم این روزها تنش و رفتارهای نامناسب در جامعه بیشتر بروز پیدا می‌کند که لازم است در این زمینه نیز به آموزش‌ شهروندان بپردازیم و از آنجایی که خانواده یکی از کانون‌های اولیه و اصلی فرهنگ‌سازی است، در این جشنواره هدف‌گذاری ما بر روی خانواده‌ها است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری نقش شهروندان و تاثیرگذاری آن بر اصلاح اخلاق شهروندی تاکید کرد: یکی از موضوعات مورد توجه ما بحث استفاده از حمل ونقل عمومی و ترافیک است. به عقیده ما شهروندان و هموطنان می توانند نسبت به موضوع ترافیک از مسئولان مطالبه گری کنند و در عین حال هر یک از شهروندان در جایگاه خود ولو ناچیز در حل ترافیک تهران نقش آفرین باشند.

عبدالهی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این دوره از جشنواره مشکات موضوع زمین پاک و راهکارهای کاهش تولید زباله در پایتخت است.همانطور که پیشتر اعلام شد در حال حاضر در برخی از محلات تهران روزانه سه نوبت زباله جمع آوری می شوند، این درحالی است که در کشورهای اروپایی زباله ها هفته ای یک یا دو بار جمع آوری می شوند.

وی در پایان با اشاره به نقش جشنواره مشکات در تغییر رفتار شهروندان خاطرنشان کرد: قطعا در خصوص کارکردهای جشنواره طی چهار دوره گذشته مطالعات عمیقی انجام شد و اثربخشی آن موجب شد که این جشنواره کمافی سابق به فعالیت های خود ادامه دهد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha