کد خبر: از-تخلف-دو-شرکت-بیمه-ای-تا-اجناس-تقلبی-د
۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳

رئیس شعبه 54 رسیدگی به جرایم و تخلفات بهداشتی و آرایشی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت :‌ برای دو شرکت بیمه معتبر و بزرگ به دلیل تخلف تحمیل هزینه های زیاد به بیماران، پرونده تشکیل شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از صداوسیما خدایی افزود:‌ برخی شرکت های بیمه برای اینکه هزینه هایشان را کاهش دهند از تخلف دو شرکت بیمه ای تا اجناس تقلبی در بیمارستان ها روی میز تعزیرات تهرانبا بیمارستان ها قراردادهایی بر خلاف تعرفه منعقد می کنند که این قراردادها ظلمی مضاعف به بیماران است.

 

وی گفت: مثلا یک شرکت بیمه، تعرفه ای که برای هر K ، 38 هزار تومان در بخش خصوصی، قراردادی 20 تا 27 هزار تومان می بندد و نهایتا این هزینه از دو ناحیه بیمارستان خصوصی و شرکت بیمه به بیمار تحمیل می شود که بیمار باید مابه التفاوت را پرداخت کند.

 

این مقام مسئول گفت : در حالیکه بیمار در زمان عقد قرارداد با شرکت بیمه، تعرفه وزارت بهداشت مدنظرش بوده است اما بیمه ها برای کاهش هزینه هایشان قراردادهای خارج از تعرفه قانونی با بیمارستان ها منعقد می کنند که غیرقانونی است.

 

خدایی افزود: در همین خصوص برای دو شرکت بیمه معتبر و بزرگ پرونده ای در اداره کل تعزیرات استان تهران تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه باید کرد تا قاچاق تجهیزات پزشکی به حداقل برسد؟ گفت: خوشبختانه اداره کل تجهیزات پزشکی در طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در بحث قیمت گذاری و کدگذاری انجام داده و کالاهایی که از طریق مبادی قانونی وارد می شود، قابل رصد است.

 

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مشکل عمده این است که برخی بیمارستان ها که بیشتر بیمارستان های خصوصی هستند، از یک سری شرکت ها، تجهیزات پزشکی قاچاق می گیرند که بیشتر اینها چینی و تقلبی و علاوه بر تحمیل هزینه به بیماران مشکلات جسمی بسیار زیادی اعم از شکستگی پروتز برای بیماران ایجاد کرده است.

 

خدایی درباره رواج مکمل های دارویی هم گفت: مردم و به ویژه جوانان مراقب باشند که این مکمل ها را فقط از طریق مبادی قانونی نظیر داروخانه ها تهیه کنند.

 

وی گفت‌: در طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور که چندی پیش در کوچه مروی آغاز شد با پاساژ معظم مواجه بودیم که چون در این پاساژ مکمل های دارویی دیده می شد این پاساژ به تعطیلی کشیده شد.

 

خدایی گفت : مکمل های دارویی که در این گونه مکان ها توزیع می شود از لحاظ نحوه توزیع و کیفیت کالا قابل رصد نیست و معمولا بسیاری از این اقلام در همان مکان پر می شود و برچسب خارجی می خورد.

 

رئیس شعبه 54 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از صدا و سیما خواست به سازمان های ناظر به ویژه سازمان تعزیرات حکومتی ، کمک کند تا بخش مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور بتوانند به اهداف خود دست یابند و در نهایت مردم از حقوقشان در این حوزه ها آگاه شوند.

 

وی در بخش دیگری از از این مصاحبه ازتشکیل پرونده ای در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران خبر داد و گفت: این پرونده در مرحله صدور رأی است و در یکی از بیمارستان های معتبر تهران در اقدام آنژیوگرافی از کاتترهای یکبار مصرف ، چندین بار استفاده می شد و هر بار که برای بیماران از این قطعه استفاده شد، هزینه ای هم دریافت شد و حتی این قطعه پس از استفاده مجدد استرلیزه هم نشده بود.

 

وی در ادامه قیمت هایی که در خصوص تجهیزات پزشکی تعیین می شود، نجومی و بالا خواند و افزود‌: با این گونه اقدامات ، هزینه های مضاعفی به بیماران تحمیل می شود و از طرفی دیگر با تقلب های گسترده در این بخش هم مواجهیم.

 

خدایی افزود: در برخی بیمارستان های خصوصی هم تجهیزاتی استفاده می شود که علاوه بر بحث گران فروشی، غیراصل و تقلبی نیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha