کد خبر: استاد-دانشکده-کاردیولوژی-آمریکاآموز
۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

استاد دانشکده کاردیولوژی آمریکا عنوان کرد: آموزش صحیح اصول احیاء باعث نجات بیماران می‌شود.

 

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از آستان‌نیوز، دکتر لوئیجی پائولو بادانو ضمن تأکید بر ضرورت آموزش عمومی احیای قلب برای کاهش مرگ و میر، بیان کرد: بیشتر کسانی که دچار مرگ ناگهانی قلبی می‌شوند نجات نمی‌یابند و این در حالی است که اگر اصول احیا به درستی به عموم مردم از جمله مردم ایران آموزش داده شود و بیمار در اسرع وقت به بیمارستانی مجهز با کارکنانی کارآزموده فرستاده شود، احتمال زنده ماندن وی بالا خواهد رفت.
این فوق تخصص قلب ایتالیایی گفت: تقریباً هر نوع بیماری می‌تواند باعث مرگ ناگهانی قلبی شود، اما به نوعی شایع‌ترین علت آن، بیماری عروق کرونر قلبی و تنگی‌ها و پلاک‌های خاص آترومی داخل رگ‌هاست.
این فوق تخصص قلب و عروق افزود: برخی بیماران قلبی به علت درد ناگهانی، تپش قلب، یا تنگی نفس هوشیاری خود را از دست می دهند و پس از بی‌نظمی‌های خاص، دچار ایست کامل قلبی شده و پس از چند دقیقه، مغز و سایر اندام‌های حیاتی از کار می‌افتد؛ بنابراین بیشتر کسانی که دچار مرگ ناگهانی قلبی می‌شوند، نجات نمی‌یابند.
دکتر بادانو ادامه داد: اگر اصول احیا کردن به‌درستی به عموم مردم آموزش داده شود و بیمار در اسرع وقت به بیمارستانی مجهز با کارکنانی کار آزموده منتقل شود، احتمال زنده ماندن او بالا خواهد رفت.
وی از شیوه زندگی درست و عادت‌های خوب، هم‌چنین ترک سیگار و انجام فعالیت‌های ورزشی و مصرف غذاهای سالم به‌عنوان بهترین روش‌های ممکن برای داشتن سلامتی یاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha