کد خبر: استانداردهای-اختصاصی-ارزشيابي-و-اعتب
۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

با تدوین برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و توجه ویژه حوزه آموزش به بحث اعتباربخشی، ارزیابی درونی بیمارستان های آموزشی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور انجام شده و در آغاز فاز ارزیابی بیرونی این بیمارستان ها استانداردهای اختصاصی ارزشيابي و اعتباربخشي آموزشي بیمارستان های آموزشی توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.


به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی بخشنامه ای به روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: برنامه¬های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با رویکردی یکپارچه کلیه نهادهای ارائه کننده خدمات آموزشی را مدنظر قرار داده و علاوه بر توسعه آموزش پزشکی در سطح پایه و بالین، ارتقای کیفی آموزش علوم پزشکی کشور در این سطوح را نیز مورد توجه قرار می دهد.


دکتر لاریجانی تدوین استانداردهای ارزشیابی و اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی و تحقق آن در مراکز آموزشی درمانی کشور از جمله محورهای این برنامه ها ذکر کرد که به منظور ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در این مراکز مورد توجه قرار می گیرد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت به سابقه برنامه اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های آموزشی اشاره کرد و گفت: ارزیابی درونی مراکز آموزشی درمانی سراسر کشور براساس دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي در حوزه معاونت آموزشي که سابق بر این ابلاغ شده بود با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی صورت پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه مرحله ارزیابی بیرونی مراکز آموزشی درمانی کشور قرار داریم و هماهنگی اولیه جهت اجرای این مرحله صورت گرفته است.
دکتر لاریجانی افزود: در این مرحله استانداردهای اختصاصی ارزشيابي و اعتباربخشي آموزشي بيمارستان‌هاي آموزشي در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین گردیده و به تایید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت اذعان داشت: اقداماتی نیز در این زمینه با محوریت معاونت درمان وزارت بهداشت در حال پیاده سازی است. لیکن باتوجه به ویژگی ها خاص آموزش و لزوم ارتقای کیفی آموزش علوم پزشکی، در تدوین استانداردهای آموزشی برای اجتناب از تکرار فرآیندهای ارزشیابی و تسریع در امر ارزیابی بیرونی، استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان‌ها به عنوان پایه اعتباربخشی آموزشی لحاظ شده و استانداردهای آموزش با تاکید بر الزامات مشترک برای اجرای برنامه‌های آموزشی در بیمارستان ها طراحی شده است.


دکتر لاریجانی با تاکید براینکه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور بر مبنای این استانداردها مقدمات ارزیابی بیرونی مراکز آموزشی درمانی مربوطه را فراهم آورند، خاطرنشان کرد: سنجه های مرتبط با استانداردهای فوق¬الذکر متعاقبا به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha