کد خبر: استاندار-ايلام-اتباع-خارجي،-اربعين-ام
۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

استاندار با اشاره به اينکه تردد اتباع خارجي براي حضور در مراسم اربعين حسيني در مرز مهران ممنوع مي شود، گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته اتباع غير ايراني از ساير مرزهاي کشور به مراسم اربعين حسيني اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پايگاه خبري پليس،"محمدرضا مرواريد"در جلسه ستاد اربعين در مرز مهران با گراميداشت ياد و خاطره رشادت هاي مردم مرزدار مهران و ايثار گري رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مردمي که در روزهاي آغازين جنگ تحميلي با جانفشاني، از اين مرز و بوم پاسداري کردند که اين روزها آماده ميزباني از زائران حسيني مي شوند.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي گسترده استاني و ملي ويژه اربعين حسيني، گفت: در سمينار استانداران کشور در تهران با محوريت مراسم اربعين حسيني، فهرست کارهاي انجام‌شده و نيازهايي که در اين استان و مرز مهران داريم به وزير کشور و ستاد اربعين حسيني ارائه و تصميماتي در راستاي رفع اين نيازها گرفته شده است .

استاندار ايلام گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته و تصميمات اتخاذ شده، اتباع غير ايراني از ساير مرزهاي کشور به مراسم اربعين حسيني اعزام مي شوند. 

وي ادامه داد: اتباع افغاني از مرز شلمچه و يا چزابه به مراسم اربعين حسيني اعزام و به مهران نخواهند آمد و در صورت مراجعه، اين افراد به مرزهاي تعيين شده، اعزام مي شوند.

وي با بيان اينکه احتمال دارد، "مرز سومار" در حد محدود باز شود که اين امر کمکي به مرز مهران خواهد کرد، گفت: با برنامه‌ريزي انجام‌شده در ستاد اربعين، زائران تعدادي از استان‌هاي کشور از مرز مهران به عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني به کشور عراق سفر خواهند کرد.

مهندس مرواريد گفت: شهرداري تهران به‌عنوان عامل عملياتي و اجرايي، مسئول کميته خدمات شهري است و اين کميته به رفاه زائران کمک خواهد کرد.

وي افزود: امکانات اسکان بايد براي نيروهاي فعال و عملياتي در مرز مهران و همچنين نيروهاي خدماتي در ايام اربعين حسيني فراهم شود؛ موکب‌هاي و ايستگاه صلواتي در مکان‌هاي خاصي در طول مسير و پل زائر تا پايانه مرزي مهران مستقر خواهند شد و نقشه جانمايي اين ايستگاه‌ها و موکب‌ها کاملا آماده است.

استاندار ايلام تصريح کرد: در خصوص خدمات بهداشتي و درماني ‌کارهاي زيادي انجام‌شده و ديگر ارگان‌هاي مربوطه نيز در اين امر فعاليت خواهند کرد، بر اساس توافق هاي انجام‌شده در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي، آمبولانس‌هاي ما مي‌توانند تا 45 کيلومتر در خاک عراق واردشده و نسبت به انجام عمليات امداد و نجات اقدام کنند.

مهندس مرواريد با اشاره به اينکه براي اربعين حسيني امسال، تمام امکانات استان پاي‌کار خواهند بود، خاطرنشان کرد: از مردم و زائران حسيني تقاضا مي‌شود که تنها با داشتن گذرنامه و ويزا به مرز مهران مراجعه کنند در غير اين صورت خروج آنان از مرز غيرممکن خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha