کد خبر: استاندار-مازندران-بیش-از-95-درصد-از-مردم
۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹

استاندار مازندارن گفت: وزیر بهداشت تا کنون 9 بار به استان مازندارن سفر کرده و طرح تحول سلامت یکی از فعالیت های انقلابی است که در طول 38 سال گذشته در کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر ربیع فلاح جلودار در آیین افتتاح همزمان 657 واحد ارائه خدمات بهداشتی در کشور که با مرکزیت مازندارن برگزار شد، با اشاره به وضعیت مایوس کننده مراکز درمانی در ابتدای دولت یازدهم در استان مازندارن، اظهار داشت: تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، اقشار محروم در تامین هزینه های درمانی و حتی برای تزریقات و تهیه دارو دچار مشکلات زیادی بودند اما اجرای طرح تحول سلامت، اقدامی بسیار ارزشمند و انقلابی بود.

وی یادآور شد: استان مازندران 3.2 میلیون نفر جمعیت دارد و تا پایان دی ماه 41 میلیون نفر از استانهای دیگر به این استان سفر کرده اند و خوشبختانه بیش از 600 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت در دولت یازدهم در استان مازندران برای حوزه های زیربنایی و تامین تجهیزات و رفع مشکلات هزینه شده است و در طول بیش از سه سال گذشته، بیش از 550 پروژه در حوزه سلامت در مازندران افتتاح شده است.

استاندار استان مازندران با بیان اینکه 45 درصد از جمعیت استان مازندارن در روستاها سکونت دارند، میزان متوسط آن را در کشور را 28 درصد عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور باید نگاه ویژه ای به روستانشینان و مشکلات آنها داشته باشند و هر مقدار به وضعیت آنها رسیدگی شود به شهرها رسیدگی شده است.

دکتر فلاح با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان مازندران، خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا با موانع و مشکلاتی همراه بود اما امروز بیش از 95 درصد از مردم استان تحت پوشش خدمات پزشک خانواده قرار دارند و اقدامات بسیار ارزشمندی مانند غربالگری، پوشش مادران و کودکان و اقدامات پیشگیرانه در قالب آن انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: امروز 68 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در استان مازندران به بهره برداری می رسد و نگاه ویژه به خدمات بهداشتی، غربالگری، پیشگیری از عوامل خطر بیماری های غیرواگیر بسیار ارزشمند و مهم است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha