کد خبر: استقبال-کشورهای-غیر-اسلامی-از-کنگره-تو
۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی ضمن اشاره به استقبال چشمگیر از برگزاری کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۶۳ بخش خصوصی و افراد دولتی مرتبط از کشورهای مختلف دعوت شده‌اند.

 

مجید زنگویی معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اذعان داشت: این دبیرخانه با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با هدف توسعه روابط اقتصادی مبتنی بر فناوری و توانمندی‌های کشورهای اسلامی در حوزه اقتصادی تشکیل شده است.


زنگویی تصریح کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سالیان متمادی فعالیت‌هایی در زمینه‌های های مختلف اجتماعی کشورها انجام داده که دارد برای توسعه و تحکیم روابط بین کشورهای اسلامی مبحث جدیدی در حوزه فناوری، تعاملات فناوری و اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی شد.


وی یادآور شد: بعد از برگزاری اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، توسعه روابط میان این کشورها به ویژه در بخش خصوصی و حوزه سلامت ضروری به نظر می رسید که در واقع فرآیندهای اجرایی دبیرخانه توسعه علوم فناوری کشورهای اسلامی با تکیه بر فعالیت بخش های خصوصی شکل گرفت و تلاش می کنیم از حمایت وهمراهی وزارتخانه‌های ذیربط در کشورهای هدف بهره ببریم.


زنگویی در ادامه با بیان این که بخش های متنوعی مربوطه به حوزه سلامت می باشند، تصریح کرد: در اولین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی تلاش شده چهره های شناخته شده و صاحب نشر از کشورهای مدعو حضور داشته باشند.


وی یادآور شد: نکته جالب توجه این که کنگره مورد توجه کشورهای غیر اسلامی نیز قرار گرفته و نمایندگانی از کشور ایتالیا در آن حضور خواهند داشت.


معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی گفت: از مجموع کشورهایی که سفارت آنها در ایران مستقر است، تاکنون 40 کشور جهت حضور در کنگره اعلام آمادگی کرده اند که در این میان کشورهای غیر اسلامی مثل کرواسی، چین، مکزیک، کره جنوبی، ژاپن، نروژ و بلغارستان هم حضور دارند.


وی در رابطه با نمایشگاهی که همزمان با برگزاری کنگره برپا خواهد شد، گفت: این نمایشگاه در حقیقت معرفی شرکت های ما درحوزه سلامت خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه پنج برند حوزه سلامت کشورهای اسلامی از کشورهای لبنان، قرقیزستان، ایران، ترکیه و مالزی معرفی خواهند شد.


وی در پایان اظهار داشت: در این کنگره پنج پنل تخصصی در زمینه صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی، خدمات صادرات و انتقال فناوی، همکاری های علمی و آموزشی، غذای سلامت و محصولات کشاورزی ودامی وگردشگری سلامت و سرمایه گذاری برگزار خواهد شد که در این پنل ها، مشارکت کنندگان داخلی و افرادی از کشورهای دیگر نیز حضور دارند.

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha