کد خبر: اسکان-اضطراری-3-هزار-و-150-محصور-در-برف-و-کول
۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۲

مدادرسانی به قریب 17 هزار تن از هموطنانی که در چند روز اخیر تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند، حاصل زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ امدادگرانی است که حتی سرمای استخوان‌سوز زمستان نیز آنها را از خدمت به همنوعان خود باز نداشته است.


به گزارش خبرگزاري سلامت  تازه‌ترین گزارش عملیات امدادی در استان‌های برف‌گیر و متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در سطح کشور حاکی از درگیر بودن 31 استان کشور در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی است که در این زمینه همت امدادگران منجر به ارائه خدمات امدادی به قریب 17 هزار تن از هموطنان و اسکان اضطراری 3 هزار و 150 تن از متاثران بوده است.


مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در ٢٢ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سمنان، فارس، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم، یزد و اصفهان، گفت: 725 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از ٢٣ تا ٢٦ بهمن (تا ساعت 12:٠٠) در 106 محور برف‌گیر این استان‌ها به 14 هزار و 400 تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کرده‌اند.


وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 2 هزار و 600 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد:بر این اساس 18 تن از مصدومان و 6 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و عملیات رهاسازی یک‌هزار و 253 خودرو از برف و کولاک انجام شده است.
سلیمی گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 3 هزار  و 140 تخته پتو، یک‌هزار قوطی انواع کنسرو،  2 هزار و 300 قرص نان، 8 هزار بسته بیسکویت، یک هزار و 300 بطری آب معدنی، 230 بسته غذایی و 3٠٠ کیلوگرم خرما میان هموطنان توزیع شده است.

80 تیم تخصصی در حال امدادرسانی به هموطنان در 9 استان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به ارائه خدمات امدادی 80 تیم تخصصی در سیل و آب‌گرفتگی استان‌های اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان (از 24 تا ساعت 6 صبح امروز) اشاره و عنوان کرد: در 41 شهر و روستای این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 2 هزار و 524 تن از هموطنان ارائه شده و 550 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.


وی به تخلیه آب از ٢٨٣ واحد مسکونی و رهاسازی 30 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  به منظور ارائه خدمات امدادی مناسب به هموطنان متاثر از سیلاب ٤٠ دستگاه چادر، ٣ هزار کیلوگرم نایلون، ٢٠٠ تخته پتو، ٨٠٠ قوطی انواع  کنسرو، ٨٠٠ قرص نان و ١٠ کیلوگرم خرما میان هموطنان متاثر از سیلاب توزیع شده است و در این زمینه همچنان امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha