کد خبر: اعتماد-به-اروپا-فایده‌ای-برای-ایران-ن
۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
حمیدرضا حاج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی طبنا(خبرگزاری سلامت)، با تاکید بر اینکه ما راهی جز برداشتن گام سوم نداریم، افزود: گام سوم نه به معنای جنگ طلبی است نه به معنای صلح طلبی، معنای این اقدام مقاومت است. وی تاکیدکرد: مقاومت به ما نشان داد که آمریکا نمی‌تواند به ما حمله نظامی‌کند، مقاومت نشان داد که اگر کشتی نفتی ما را بگیرند کشتی آنها را می‌گیریم و دیگر این کار را انجام نمی‌دهند و ما از این راه آزاد شدیم.

حرکت به سمت نسل جدید سانتریفیوژهای IR2 و IR2M

حاج بابایی ادامه داد: گام سوم این است که نفت را ببریم و دلار آن را به کشور برگردانیم و این هم نیازمند این است که بایستیم و به سمت نسل جدید سانتریفیوژهای IR2 و IR2M و نسلی از سانتریفیوژها که غنی سازی ما را به سمت 20 درصد هدایت کند. عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی‌گفت: این گام سوم ماست که باید محکم برداریم یا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تا 15 شهریور می‌پذیرند که ما نفت را بفروشیم و پولش را به کشور برگردانیم یا اینکه باید این اقدام را انجام دهیم. وی افزود: ما چیز دیگری نداریم که آمریکایی‌ها بخواهند بر آن فشار وارد کنند و این ما هستیم که در یک بازه زمانی بیشتر از آمریکایی‌ها ضرر می‌کنیم و برای اینکه جلوی این ضرر را بگیریم باید اقدام کنیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا اروپایی‌ها برای انجام تعهدات خود آمادگی دارند، تصریح کرد: اروپایی‌ها چه آماده باشند و چه نباشند بیشتر از چیزی که دیده می‌شوند، نیستند. نباید از اروپایی‌ها انتظار داشته باشیم که تعاملات اقتصادی خود را با آمریکا قطع کنند. نباید از آنها توقع داشته باشیم که جلوی ترامپ بایستند.

اروپایی‌ها فقط حرف می‌زنند

حاج بابایی اضافه کرد: اروپایی‌ها فقط حرف می‌زنند و با حرف و گفتمان با ما برخورد می‌کنند و نباید از آنها در برابر جمهوری اسلامی‌توقع ایثار داشته باشیم. اروپایی‌ها در برابر مردم خودشان خوب عمل می‌کنند و این ما هستیم که برابر آنها بد عمل کرده و به آنها اعتماد می‌کنیم. عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: اعتماد بیش از حد ما به اروپایی‌ها باعث ضرر کردن مردم می‌شود، گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ما به خاطر اعتمادهای بی موردی است که به آمریکا، کری، اوباما و اروپایی‌ها کردیم. اگر همین گام‌ها را دو سال پیش برداشته بودیم امروز این مشکلات اقتصادی را نداشتیم. وی در پاسخ به این سوال که در اعتماد به اروپا و آمریکا دولت را مقصر می‌دانید، تاکید کرد: قطعا، به جز دولت چه کسی وجود دارد، باید واقع گرایانه اعتماد کنیم. نظر رهبری هم در این باره مشخص است. حاجی بابایی درباره سیاست خارجی اتخاذ شده کشورمان، گفت: سیاست خارجی ما گام‌هایی را برداشته است که دارای نکات مثبت و منفی است که این اعتماد بیش از حد بار منفی آن محسوب می‌شود. تا امروز هرچه باعث ضرر و زیان شده را باید کنار گذاشت و از این به بعد نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم. خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha