کد خبر: افتتاح-اورژانس-جدید-بیمارستان-شهید-رح
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در سفر به لرستان ضمن بازدید از بیمارستان های معین کرونا در این استان، در جریان روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید 19 قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت در این سفر، از بیمارستان های ابن سینا دلفان، امام خمینی (ره) الشتر، شهدای عشایر و شهید رحیمی خرم آباد، شهدای 7 تیر دورود و پروژه توسعه ای فاز دوم اورژانس این مرکز و نیز بیمارستان آیت الله بروجردی شهر بروجرد، بازدید کرد.

وی در بازدید ازهریک از این مراکز ضمن عیادت از بیماران و گفتگو با پرسنل درمانی، به بررسی روند درمان بیماران مبتلا به کرونا، شیوه اجرای پروتکل های درمانی و ارزیابی نیازمندی های این مراکز پرداخت.

همچنین با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اورژانس جدید بیمارستان شهید رحیمی خرم ‌آباد به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا استان لرستان با حضور معاون درمان وزیر بهداشت برگزار شد. دکتر جان بابایی در این جلسه با اشاره به مدیریت خوب بیماری کرونا در استان لرستان، گفت: استان لرستان یکی از استانهایی است که در زمینه مدیریت این بیماری به خوبی عمل کرده که این امر به واسطه اقدامات و تلاش ‌های صورت گرفته مسئولان و  کادر درمانی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حوزه سلامت از این استان حمایت خواهد کرد، افزود: با براساس بازدیدهای انجام شده کمبودهایی در زیرساخت‌های استان به چشم می‌ خورد،از جمله قدیمی بودن تجهیزات درمانی، که لازم است اصلاح شوند.

 اولین نیاز استان لرستان توسعه تخت های ویژه است

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: اولین نیاز استان توسعه تخت های ویژه است. از این‌رو در مرحله اول حدود ۳۸ تخت ویژه با تمامی تجهیزات به استان تعلق خواهد گرفت که تعداد ۲۰ عدد آنها تحویل داده شده و مابقی آنها حداکثر تا دو هفته دیگر تکمیل و تحویل استان  خواهند شد.

وی افزود: چنانچه استان لرستان نیاز داشته باشد و فضای لازم ایجاد شود، وزارت بهداشت ازشهرستان ها نیز حمایت خواهد کرد.

دکتر جان بابایی گفت: در بعضی از شهرها در خصوص تجهیزات سرمایه ای از جمله سی تی اسکن مشکلاتی به چشم می خورد که هفته آینده مشکل شهرستان الشتر در این زمینه حل خواهد شد و شهرهای دیگر مثل ازنا و سایر شهرستان ها که لیست آنها در وزارت بهداشت است ملزوماتشان تا چند ماه آینده خریداری و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

تاکید بر ایجاد یک مرکز سوختگی با پشتیبانی و تجهیزات لازم در استان لرستان

معاون درمان وزارت بهداشت بر ایجاد یک مرکز سوختگی با پشتیبانی و تجهیزات لازم در استان لرستان تاکید کرد که با کمک وزارت بهداشت به نتیجه خواهد رسید.

 دکتر جان بابایی در خصوص تجهیزات قلب و عروق، گفت: لازم است این حوزه نیز ساماندهی شده و تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه سی تی و سی تی آنژیو که در لیست خرید وزارت بهداشت است، پس از تامین ارز در اختیار استان لرستان قرار خواهد گرفت.

 معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز، گفت :با وجود کرونا ممکن است نیروی انسانی خسته شود، برای همین در شهریور ماه با توزیع نیروی انسانی متخصص می‌توانیم توجه بیشتری به استان کرده و در شهرهایی که کمبود متخصص و سایر نیروها وجود دارد، اصلاحاتی صورت گیرد.

استان لرستان از نظر اپیدمی  کرونا هنوز در معرض خطر است

دکتر جان بابایی همچنین در حاشیه بازدید از مراکز با بیان اینکه استان لرستان از نظر اپیدمی  کرونا هنوز در معرض خطر است، گفت: طبق بازدیدها، افراد میانسال زیادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تعدادی از آنها بدحال هستند. متاسفانه بعضی از مردم هنوز با ساده انگاری از این بیماری غافل شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: به واسطه تلاش‌ های صورت گرفته از سوی کادر درمانی، قسمت اعظمی از بیماران مبتلا به کرونا نجات پیدا می‌کنند، اما نگرانی ما در لرستان ابتلای افراد میانسال به این بیماری است و در این راستا باید کار زیادی بر روی آموزش مردم در استان انجام گیرد تا حلقه سرایت و انتقال متوقف شود.

 تاکید برضرورت مشارکت و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا

وی با تاکید برضرورت مشارکت و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا گفت: از مردم استان استدعا می‌کنم از آنجایی که حتی فوت یک نفر دردناک بوده و قابل جبران نیست، با همراهی خود از زحمات و تلاش های انجام شده حمایت کنند و اجازه ندهند با ساده انگاری عده‌ای، بقیه دچار آسیب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha