به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان، عباس ضیاء با بیان این مطلب گفت:
«فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی از جمله این دروس است. علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموزان دوره اول ابتدایی در دروس «فارسی» و «ریاضی» مربوط به تشریح چرایی و چگونگی اجرای فاز دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری است که از برنامههای مهم و اولویت دار معاونت ابتدایی است.
وی در ادامه افزود :دانشآموزان ما در درسهای مهمی مانند فارسی و مهارتهای خواندن و نوشتن در مقایسه با دو سال قبل افت ده درصدی داشتند و همچنین درصد دانش آموزان نیازمند به تلاش با افزایش مواجه بوده است.
تعطیلی طولانی مدت آموزش حضوری، یادگیری مهارتهای سواد پایه در این دانش آموزان خصوصا دوره اول ابتدایی را با ضعفهای جدی مواجه کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که در دوره ابتدایی بویژه پایه اول که دانش آموز هیچ شناختی از فضای مدرسه و معلم ندارد، یادگیری مؤثر از طریق ارتباط حضوری و چهره به چهره اتفاق میافتد؛ گفت: تعطیلی طولانی مدت آموزش حضوری، یادگیری مهارتهای سواد پایه در این دانش آموزان خصوصا دوره اول ابتدایی را با ضعفهای جدی مواجه کرد.
به گفته ضیا آموزش دادن به کودکان امری تخصصی است لذا علیرغم تلاشهای صورت گرفته، دانش آموزان در یادگیری مهارتهای سواد پایه مشکل جدی دارند البته این که با چه روشی و بر مبنای چه اصولی مهارتهای سواد پایه را به دانش آموزی که قبل هیچگونه آشنایی با این مهارتها نداشته بیاموزیم؛ کار تخصصی تربیتی است که نیازمند ارتباط دانشآموز با معلم به شکل رودرو است.
پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش کرمان
نظر شما