کد خبر: افراد-خودشیفته-و-مغرور-شناخت-و-چگونگی-ر
۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
شناخت و چگونگی رفتار با افراد مغرور و خودشیفته

مرزهای گفتگو را با افراد مغرور (Narcissism) مشخص کنید

قبل از شروع گفتگو با یک فرد مغرور ، واضح و مشخص انتخاب کنید در مورد چه چیزی می‌خواهید گفتگو کنید برای مثال فرض کنید می‌خواهید با رییس خود در مورد سیاست‌های پرداخت حقوق، بررسی عملکرد و افزایش حقوق صحبت کنید واضح و بدون رفتن به حواشی موضوع مورد نظر خود را بیان کنید. بگویید: من می‌خواهم با شما درباره‌ی بررسی عملکردم و سیاست‌های افزایش حقوق با شما صحبت کنم. وقتی می‌خواهید حیطه‌ای که مربوط به شما می‌باشد را با یک همکار مغرور در میان بگذارید خوب است بگویید: من می‌دانم شما در مورد کار خود شور و اشتیاق دارید اما این چیزی نیست که ما موافقت کردیم، بیایید در مورد پروژه‌ی من بحث کنیم و روی آن تمرکز داشته باشیم.

از قبل پاسخ‌ها را آماده کنید

وقتی موضوع را در ذهن خود آماده کردید و دانستید می‌خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید می‌توانید برای سوال‌هایی که ممکن است فرد مقابل که مغرور هم هست از شما بپرسد را آماده کنید اگر سوالی پیش آمد که انتظار آن را نداشتید به فرد مقابل نشان دهید که ناراحت کردن شما کار آسانی نیست. اگر در گفتگو با افراد مغرور موضوعی هست که شما را عصبانی می‌کند خود را برای موضوع مورد نظر آماده کنید. می‌توانید گفتگو را در یک کاغذ بنویسید و پاسخ‌های خود را مرور کنید. برای نمونه از یک گفتگو، فرض کنید رییس‌ شما در برخورد با شما می‌گوید: آیا شما یادداشتی که من برایتان فرستادم را دیدید؟ من مدارک را برای شما فرستادم در پاسخ می‌توانید بگویید که: من یادداشت را دیدم و می‌خواستم در مورد چند نکته که در نامه بود با شما صحبت کنم. افراد خودشیفته و مغرور

از ارتباط‌های موضوع با دیگر موضوعات برای هدایت مکالمه استفاده کنید

اگر در گفتگو با افراد مغرور گیر کرده‎اید سعی کنید گفتگو در مورد موضوع ناخوشایند را کوتاه انجام دهید، البته به قدری کوتاه که جلوه‌ی بدی نداشته باشد و موضوع را به یک موضوع دیگر تغییر دهید با این روش، گفتگو کمی پیش می‌رود. بعنوان مثال وقتی کارفرمای شما، تقاضایی دارد که با قانون سازگار نیست مستقیم به او نه نگویید و بهتر است در جواب از محدودیت‌های قانونی و عواقب انجام آن کار صحبت کنید.

ابتدا توافق کنید تا به موضوع اصلی برسید

اگر همیشه در تعامل با فردی که مغرور است به اراده‌ی او پیش بروید، کم کم شما دست پایین را خواهید داشت و مورد ضعف قرارا خواهید گرفت. اگر در موضوعی به موضع درست شما پاسخ مناسب را نمی‌دهد بهتر است موضوع را عوض کنید تا اینکه با چیزی که نمی‌خواهید موافقت کنید. بهتر است به جای کلماتی مثل: این کمک خواهد کرد. از عبارت جایگزین: من فکر می‌کنم استفاده کنید. یا بجای عبارت: من می‌دانم. از عبارت جایگزین: من اعتقاد دارم استفاده کنید.

تشخیص دهید چه چیزهایی افراد مغرور را تحریک می‌کند و از آن‌ها اجتناب کنید

افراد مغرور در مواجهه با حقایق و مواردی که با دیدگاه شخصی خودشان موافقت ندارد خسته کننده به نظر می‌رسند این موضوعات و کلمات را بخاطر بسپارید و این موارد را در مکالماتی که در آینده خواهید داشت به کار نبرید زیرا هر بار، افراد مغرور با مطرح شدن این قبیل موضوعات فرصت می‌کنند دیدگاه شخصی خودشان را به رخ بکشند در حقیقت با این کار شخصیت مغرور خود را قوی‌تر می‌کنند.

از افراد مغرور کمک بخواهید!

افراد مغرور به حفظ کنترل و داشتن استقلال خود علاقه دارند وقتی نظر آن‌ها را می‌پرسید در واقع بر اساس این علاقه‌ی آنها رفتار کرده‌اید و این کار شما را یک حرکت دوستانه می‌بینند. در پاسخ به صحبت کردن با صدای آرام و پرسیدن با لحن دوستانه همیشه جواب مثبت دریافت خواهید کرد. وقتی یک فرد مغرور نیاز به کمک داشت و شما به او کمک کردید در واقع شما با استفاده از غرور او توانسته‌اید به اصلاح به این جنبه‌ی منفی از شخصیت فرد مورد نظر کمک کنید.

شما بی‌ارزش نیستید، فقط باید تحمل کنید

شما دلیل رفتار منفی افراد مغرور نیستید اگر دیدید به شما گوش نمی‌دهند دلیل آن، این نیست که شما ارزشمند نیستید دلیل اصلی آن خود فرد مغرور می‌باشد زیرا آن‌ها مشاوره‌ها را به شکل انتقاد می‌بینند.

به احساس خود اتکا کنید

اگر از یک فرد مغرور نشانه‌های مثبت دریافت نمی‌کنید، خودتان به خود احساس مثبت دهید. اگر اعتبار شما را درک نمی‌کنند به این علت است که این افراد در برخورد با فضای اطرافشان به محیط تصدیق نمی‌دهند و تشویق و تشکر نمی‌کنند.

کسب آرامش با نفس عمیق

گاهی اوقات مکالمه با افراد مغرور را می‌شود به مکالمه با یک دیوار آجری تشبیه کرد، در برخورد با این افراد شما موضوعات مورد نظر خود را ابراز می‌کنید اما هیچ کدام از پاسخ‌های مورد نظرتان یا پاسخ‌های لازم را دریافت نمی‌کنید. به رامی نفس عمیق بکشید البته نه بصورتی که طرف مقابل صدای نفس کشیدن شما را بشنود و صبر کنید تا احساسات منفی که در شما بوجود آمده از بین برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    مرسی واقعا مطلب مفیدی بود❤?