کد خبر: افزایش-تعداد-نمایندگان-منتظر-ارائه-آم
۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی  با اشاره به اهمیت افزایش تعداد نمایندگان مجلس، گفت: بر اساس قانون اساسی، تعداد نمایندگان می‌تواند هر 10 سال افزایش پیدا کند که این موضوع باید بر اساس آمار جمعیتی مناطق لحاظ شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه تصریح کرد: افزایش تعداد نمایندگان در قالب لایحه می‌توانست نتیجه بهتری داشته باشد ضمن اینکه میزان افزایش این تعداد بر اساس آمارهای سال 95 است که بهتر است صبر کنیم تا آمار سال 1400 دریافت شده و بر اساس آن اقدام شود.

وی در ادامه افزایش تعداد نمایندگان را حق مردم از قانون اساسی دانست و افزود: قطعا مناطقی که به جمعیت آنها اضافه شده باید کرسی های بیشتری نیز در مجلس داشته باشند، به این شرط که با توسعه متوازن کشور و تمرکززدایی نیز تناسب وجود داشته باشد.

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: در بحث افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه باید اولویت رسیدگی به مناطق محروم باشد و با این هدف نسبت به افزایش تعداد نمایندگان اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تعداد نمایندگان و تفکیک حوزه های انتخابیه نباید باعث شود منابع بیشتر به سمت برخی از مناطق سرازیر شده و مناطق محروم که جمعیت آنها به دلیل مهاجرت کاهش یافته است، مغفول بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha