کد خبر: امدادرسانی-در-روستاهای-متاثر-از-زلزله
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه امدادرسانی در روستاهای متاثر از زلزله خراسان شمالی بسیار با سرعت و مطلوب انجام شده است، گفت: هلال احمر در دقايق اوليه زلزله در کنار عملیات نجات، امدادرسانی را انجام داد تا جایی که در ساعت ٥ و نيم صبح روز بعد حادثه 500 دستگاه چادر برای اسکان زلزله زدگان برپا بود.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، دکتر سید امیر محسن ضیائی در بازدید از روند امدادرسانی در روستاهای زلزله زده خراسان شمالی، در روستای قصر قجر گفت: حدود 19 روستای استان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته و 40 تا 50 درصد تخریب شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مسئول در امدادرسانی از ساعات ابتدایی وقوع زلزله، مشغول خدمت رسانی به هموطنان بوده اند، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با سرعت عمل بسیار بالایی از نخستین ساعات زلزله در منطقه حاضر بود و همزمان، علاوه بر نجات زلزله زدگان اقدامات لازم برای اسکان و امدادرسانی به آنها را انجام داد.

دکتر ضیائی با اعلام برپایی یک هزار و 700 دستگاه چادر در مناطق متاثر از زلزله، عنوان کرد: بر این اساس تا کنون 8 هزار زلزله زده اسکان اضطراری یافتند و یک هزار و 350 سبد غذایی، 8 هزار 200 قوطی کنسرو و 5 هزار قرص نان در کنار سایر اقلام امدادی میان هموطنان توزیع شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی، تصریح کرد: همین که خانه های روستایی استان تحت پوشش بیمه هستند، کمک بزرگی برای مردم منطقه و مسئولان به منظور بازگرداندن منطقه به شرایط عادی زندگی است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha