کد خبر: امیدواریم-شورای-عالی-بیمه-در-تعیین-تعر
۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵

دکتر حریرچی گفت: وزارت بهداشت درخواست افزایش تعرفه برای سال جدید ندارد و از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی بیمه انتظار داريم بررسى كنند که اگر خدمات ارائه شده پزشکان در سال ۹۵ ، بخواهد در سال ٩٦ ارائه شود، هزينه ها به چه میزان افزايش مى يابد.


به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر ایرجی حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود در خصوص تعرفه های خدمات پزشکی سال ۹۶، گفت: در صورتی که هزينه ها تغيير نکند، افزايش تعرفه صفر باشد، اما اگر تغييرى به وجود مى آيد در تعرفه هم به همان ميزان لحاظ شود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت افزود: انتظار داريم رفتارى كه با بقيه دستگاه ها انجام مى شود، مثل هزينه حمل و نقل و آب و برق ، همان رفتار هم با بيمارستان ها و مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی هم انجام شود.

دکتر حریرچی در خصوص لحاظ شدن تعرفه های پزشکی در بودجه سالیانه، گفت: در حدود ۱۲ سال پیش تعرفه های پزشکی رسمیت پیدا کرد و در این دولت تلاش كردیم اعلام تعرفه زودتر اتفاق بيفتد.

وی ابراز امیدواری کرد تا شورای عالی بیمه اقدامی که به مصلحت حوزه سلامت است را در خصوص تعرفه ها انجام دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امسال سال خاصى بود و هنوز قانون برنامه ششم توسعه هم نهايى نشده است.

دکتر حریرچی در ادامه، با اشاره به نقش تولیت وزارت بهداشت، گفت: بخشی از وظایف وزارت بهداشت تامین منابع مالی برای حوزه سلامت است که در کشورهای مختلف از طریق روش های مختلفی مثل درآمد عمومی ، بیمه درآمد حاصل از نفت و فروش منابع طبیعی این منابع تامین می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که تجمیع منابع مالی به منظور خرید انجام می شود، افزود: منابعی که تجمیع می شود به ارائه کنندگان خدمات و کالاهای سلامت به منظور پوشش دهی جمعیت اختصاص داده می شود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به کارگروه مشترک نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت با اعضای بیمه، وزارت بهداشت و ارائه کنندگان خدمت در خصوص خرید استراتژیک در حوزه سلامت در هفته گذشته ، گفت: خرید استراتژیک یک خرید فعال و مبتنی بر شواهد است که در این خرید، ترکیب خدمات و حجم خدمات و ترکیب ارائه کنندگان خدمات مشخص و اولویت بندی می شود.

وی افزود: خرید استراتژیک بررسی می کند كه آيا درمانى موثر است يا خير و بر اين اساس، خدمات درمانى خريدارى مى شود.

دکتر حریرچی بر ضرورت حرکت به سمت خرید استراتژیک و اصلاح روش خرید تاکید کرد و گفت: حرکت به طرف خرید استراتژیک مرکزی ترین و مهم ترین اقدامی است که می تواند کشورها را به پوشش همگانی خدمات سلامت پیش می برد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که باید در خرید استراتژی خدمات اولویت بندی شود، گفت: معمولا خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در اولویت هستند و باید بدانیم که چه بیماری هایی در جامعه مهم تر است و در چه سنی، چه جنسی و در چه گستره جغرافیایی است و اين موارد براى خريد اهداف سلامت انجام مى شود.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که بايد ديد خدمات چقدر از لحاظ هزينه، اثربخش است، افزود: در مرحله بعد بايد ديد كه از چه نوع نيرويى قرار است استفاده شود.

دکتر حریرچی ضمن اشاره به برگزاری کارگروهی با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در خصوص خريد استراتژيك، گفت: در خرید استراتژیک، برای این که به سیستم مدرن و متحدالشکلی در راستای پرداخت پول بر مبنای عملکرد و محصول و نه بر مبنای آورده برسیم نیاز به حداقل دو سال زمان است.

وی با بیان این که خرید استراتژیک باعث بهبود کارایی و کیفیت می شود، افزود : اميدواريم در سال ٩٦ نظام ارجاع و نظام خريد استراتژيك را اجرا كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha