کد خبر: انتقال-7-محصور-در-سیلاب-به-مناطق-امن-و-14-هز
۳ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

امدادگران هلال‌احمر در در دو هفته اخیر روزهای سختی را در برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی کشور پشت سر گذاشته؛ اما در خدمت به هموطنان خود لحظه‌ای از پا ننشسته‌اند و همچنان در سرما و سیلاب خدمتگزار مردم کشور خود حتی در دوردست‌ترین نقاط هستند. خدمت به 177 هزار و  400 تن از هموطنان در استان‌های درگیر و اسکان اضطراری  32 هزار و 200 تن تنها گوشه‌ای از این خدمات خالصانه امدادگران است.


به گزارش خبرگزاری سلامت ، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش خدمات امدادی برف و کولاک در ٢٦ استان به جز پنج استان ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان؛ گفت: 3 ‌هزار و 343 تن از امدادگران پرتلاش هلال‌احمر از ٢٣ بهمن تا 3 اسفند (تا ساعت 6 صبح) در  315 محور برف‌گیر این استان‌ها به 41 هزار و 400 تن از هموطنان خود خدمات امدادی لازم را ارائه کرده‌اند.


وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به 9 هزار و 100 متاثر از برف و کولاک، اظهار کرد: بر این اساس 69 تن از مصدومان و 43 زن باردار به مراکز درمانی منتقل شده و  82 تن از خدمات درمان سرپایی استفاده کرده و  همچنین 9 تن از جمله 4 تن از ریزش بهمن در خلخال(روستای مورستان) و 5 تن در چالدران(روستای شیخ سیلو) از برف و کولاک نجات داده شدند.
فتحی با اعلام انجام عملیات رهاسازی 4 ‌هزار و 112 خودرو از برف و کولاک، گفت: به‌منظور اسکان و ارائه خدمات لازم به هموطنان محصور در برف و کولاک 9 هزار  و 530 تخته پتو، 7 هزار و 900 قوطی انواع کنسرو،  7 هزار و 880 قرص نان، 13 هزار و 484 بسته بیسکویت، 2 هزار و 665 بطری آب معدنی، 4 هزار و 757 بسته غذایی و یک‌هزار و 50 کیلوگرم خرما میان هموطنان و همچنین یک‌هزار کیلوگرم اقلام غذایی در روستاهای محاصره در برف رودبار استان گیلان توزیع شده است.
به گفته وی امدادرسانی در 2 استان فارس(مناطق عشایرنشین سپیدان و خرم‌بید) و گیلان(فومن) ادامه دارد.

انجام 37 سورتی پرواز برای انتقال محصوران در سیل به مناطق امن
معاون عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به ارائه خدمات امدادی در سیل و آب‌گرفتگی ١٤ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، خراسانات جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد (از 24 بهمن تا ساعت 6 صبح، 3 اسفند) اشاره و عنوان کرد: در یک‌هزار و 741 شهر، روستا و منطقه عشایرنشین این استان‌ها نیز خدمات امدادی لازم به 135هزار و 600 تن از هموطنان ارائه شده و 23 هزار و 100 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.
وی به تخلیه آب از 4 هزار و 249 واحد مسکونی و رهاسازی ١٧٣دستگاه خودرو از مسیر سیلاب اشاره و اظهار کرد:  بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات امدادی لازم را به  7 هزار و 500 تن از افراد در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم، 2 هزار تن در دهستان ریزآب نی‌ریز، 4 هزار و 500 تن در روستای خیرآباد تایباد و 30 روستا و شهر در ریگان، بم، فهرج و بردسیر ارائه کرده و به تخلیه و اسکان اضطراری آنها کمک کردند.
فتحی گفت:  به علاوه 100 تن از سیلاب نجات داده شده و 5 تن به مراکز درمانی منتقل شدند و  3 مفقودی نیز در تایباد، ساردوئیه و بستک گزارش شده و عملیات جست‌وجوی مفقودان در روستای کرات و تایباد ادامه دارد.
وی با اشاه به خدمات امداد هوایی در سیل و آب‌گرفتگی عنوان کرد: در این زمینه با به‌کارگیری پنج فروند بالگرد، 37 سورتی پرواز انجام شده و 7 نفر به مناطق امن منتقل 14 هزار و 900 کیلوگرم محموله امدادی جابه‌جا شده است.
معاون عملیات سامان امداد و نجات از ادامه امدادرسانی‌ها در پنج استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha