کد خبر: انجام-۱۵-عملیات-نجات-توسط-تیم-آنست-هلال
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۹:۲۰
انجام ۱۵ عملیات نجات توسط تیم آنست هلال احمر در شرق کشور

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، اسماعیل ظریفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ قلاده سگ زنده یاب در کشور وجود دارد، افزود: سگ‌های زنده یاب هلال احمر که توانایی آن در مقایسه با دستگاه‌های زنده یاب برتری دارد، توانسته در بیشتر عملیات جست و جو و نجات با موفقیت عمل کند و در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی کمک‌رسان، امدادگران باشد.

وی با بیان اینکه از بهترین و به روز ترین علم دنیا برای آموزش سگ‌های تجسس به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ عملیات نجات از سوی سگ‌های زنده یاب انجام می شود.

ظریفی از انجام ۱۵ عملیات نجات توسط تیم آنست هلال احمر در منطقه شرق کشور در سال جاری خبر داد و گفت: چهار عملیات در خراسان شمالی، هفت مورد در خراسان رضوی و چهار عملیات در خراسان جنوبی بوده است.

مسئول آنست منطقه شرق کشور ادامه داد: از مجموع عملیات ها سه مورد مربوط به کوهستان، چهار مورد سیلاب، دو مورد مفقودی و شش مورد آوار بوده است.

ظریفی از نجات ۱۱ مصدوم در این عملیات ها خبر داد و گفت: همچنین ۱۳ فوتی توسط سگ های زنده یاب پیدا شده اند.

وی با اشاره به سختی های کار با سگ های زنده یاب بیان کرد: فارغ از مسائل تربیت و نظافت حیوان، انواع بیماری های مشترک دام و انسان افراد مرتبط با این کار را تهدید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha