کد خبر: اوراد-منتشر-شد
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
"اوراد" منتشر شد

آلبوم موسیقی «اوراد» به آهنگسازی محمدعلی نجف پور که ششمین آلبوم وی است منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی این اثر ، ماکان صغیری مدیر اجرایی آلبوم موسیقی «اوراد» درباره این اثر گفت:

"اوراد" (جمع ورد) به معنی یادها، اذکار، تسبیحات، مانتراها؛ دعایی را گویند که به وقتی معین خوانند.

وی ادامه داد: در بخش نخستینِ این مجموعه که در دستگاه چهارگاه نگارش شده است، خطِ تارِ میانی به شیوه ای بیان گرا، هیجاناتِ درونی یک وِرد خوان را برای القای عواطفی چون: ترس، اضطراب، عشق، عصیان و در انجام رهایی را روایت می کند. در بخش دیگرِ آلبوم که "رَق" نام دارد و در دستگاه سه گاه نگارش شده است موسیقی بیانی رهاتر و انتزاعی تر در ریتم دارد.

صغیری افزود: آلبوم «اوراد» در آهنگسازی از روندی دستگاهی و ساختاری برگرفته از ردیفِ رسمی در بستر چهارگاه و سه گاه و با ذهنیتی مقام محور و بر پایه تکنوازی استوار گشته است، البته با لحن و لهجه ای از مکتب فارس قدیم و موسیقی تشییع در بوشهر وام گرفته شده است.

مدیر اجرایی آلبوم اوراد در خاتمه خاطر نشان کرد: در این اثر محمدعلی نجف پور نوازنده تار، سه تار ،بم‌تار و سازهای آرشه ای و بهروز شریفیان نوازنده سازهای دمام، دُم دُم ،بندير ،داربوكا ، سنج ،جيمبه است.

از محمد علی نجف پور تا کنون آلبوم هایی چون فصل سرد، سوی بی سو، آرش کمانگیر،دای کاتو،خیام خوانی،شب چراغ و گات‌ها و تک آهنگهای برای باران، پایکوبان،زمهریر،پرواز با خورشید،مزامیر و جدایی  منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha