کد خبر: اومیکرون-قابلیت-انتقال-ویروس-بالاتری
۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر نهبندانی، خاطر نشان کرد: در 26 نوامبر یعنی 5 آذر امسال  واریانتی به نام 529.11.B به نام Omicron نامگذاری و توسط WHO معرفی شد و این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر واریانت ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست ولی به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در افریقا چنین گمانی می رود.

وی ادامه داد: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این واریانت نسبت به سایر واریانت ها کافی نیست؛ داده های موجود تاکنون افزایش موارد بستری در افریقا را نشان داده اند که برخی از اپیدمیولوژیست ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می دانند .

دکتر نهبندانی با بیان اینکه مواردی از ابتلای نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است، عنوان کرد: مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت ها شده بود به این واریانت هم مبتلا شده است.

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه تست های تشخیصی تست PCR می تواند این واریانت را تشخیص دهد ، عنوان کرد: برای کنترل واریانت جدید بیماری کرونا تقویت نظام مراقبت ،کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران از مناطقی که بیماری گزارش شده و ادامه روند و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می شود.

دکتر نهبندانی عنوان کرد:  مردم نیز حفظ فاصله فیزیکی حداقل 2 متر ،  استفاده صحیح از ماسک های موثر ، بازکردن پنجره ها برای تهویه اتاق ، عدم حضور در مکان های بدون تهویه یا فضاهای پرجمعیت ،،شستن دستها ، سرفه و عطسه در چین بازو  و  واکسن زدن را باید جدی بگیرند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha