کد خبر: ایران-جزو-کشورهای-ایمن-در-برابر-کرونا-ش
۴ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
ایران جزو کشورهای ایمن در برابر کرونا شناخته شد/ سویه غالب در ایران همچنان دلتاست

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، آخرین وضعیت کووید ۱۹ در ایران و جهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت ، مجید مختاری در برنامه «سلام تهران» با تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند، گفت: طبق روال ۶ هفته گذشته، مرگ و میرهای کرونایی ۱۰ برابر بود. قطعاً یکپارچگی، ما را به این موفقیت رسانده و درخواست من این است که رعایت نکات بهداشتی به ویژه در ۳-۴ هفته آینده همچنان مدنظر قرار گیرد. در حال حاضر در کل جهان آمار شیوع و مرگ و میر کرونایی، در حال افزایش است؛ اما خوشبختانه در ایران آمارها روند نزولی دارد، که باید آن را حفظ کنیم و بهبود بخشیم.

مختاری با اشاره به ۲ برابر شدن ابتلاها نیز گفت: اگر در یک شهر یک میلیون درگیر بیماری شوند، حدود ۵ تا ۷ درصد یعنی ۷۰ هزار نفر به مراقبت‌های پزشکی احتیاج دارند؛ در سه روز ۱۴۰ هزار نفر می‌شوند و در ۶ روز به ۲۸۰ هزار نفر می‌رسند. این دو برابر شدن موجب وارد شدن فشار به سیستم پزشکی می‌شود. بنابراین نباید فکر کنیم که سویه امیکرون بی‌ضرر است و یا ماسک‌ها را برداریم؛ خیر، اینطور نیست، سویه غالب در ایران همچنان دلتاست.

عضو کمیته ملی واکسن با اشاره به مخالفت ضدواکسن‌ها با واکسیناسیون با این بهانه که واکسن تأثیری بر امیکرون ندارد، گفت: امیکرون هم به واکسن‌ حساس است؛ اما همان‌طور که گفته شد همچنان سویه دلتا را داریم و بنابراین باید بهداشت دست، فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع‌ها در دستور کار قرار داشته باشد. ضروری است ۸ تا ۱۰ میلیون نفری که واکسن نزده‌اند، واکسن خود را دریافت کنند. باید توجه داشت که امیکرون بیماری افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله است؛ یعنی افراد فعال‌تری که حرکت و بیماری را منتقل می‌کنند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

خبرنگار:سجاد احمدی نیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha