کد خبر: این-بیماری-های-چشمی-علاج-قطعی-ندارند
۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵

متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص قرنیه گفت: با توجه به تمام پیشرفت هایی که طی سال های اخیر در علوم پزشکی از جمله چشم پزشکی رخ داده متأسفانه نه تنها در ایران بلکه در دنیا هنوز هم کماکان بیماری های غیر قابل علاج وجود دارد.

دکتر حمیدرضا جهادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: بیماری های غیر قابل علاج در چشم پزشکی طیف بسیار گسترده ای دارند؛ ممکن است برخی از بیماری های ژنتیکی،بیماری های شبکیه و بیماری های پیشرفته عصب بینایی علاج قطعی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: البته امکان دارد در فازهایی از ابزارهایی استفاده شود که تا حدی از لحاظ نوتوانی به این بیماران بینایی بده،د اما باز هم ممکن است که آنها دید کافی نداشته باشند و نتوانند یک فعالیت نرمال و شغل عادی را در جامعه داشته باشند.

متخصص چشم پزشکی اظهار داشت: در واقع دانش بشری هنوز محدود است، به عنوان مثال در سرطان خیلی کار شده و نسبت به چندین دهه گذشته پیشرفت های بسیار خوبی صورت گرفته و طول عمر و کیفیت بیماران بهتر شده اما هنوز بسیاری از سرطان ها درمان قطعی ندارند و امکان دارد پس از مدتی منجر به فوت بیماران شود و مشابه این امر در چشم پزشکی هم وجود دارد که برای تمامی بیماری ها علاج قطعی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اما از لحاظ تکنولوژی و نوع خدمات چشم پزشکی که در ایران به بیماران ارائه می شود از کشورهای پیشرفته دنیا چیزی کم نداریم و خوشبختانه این خدمات در بالاترین سطوح در اختیار بیماران قرار می گیرد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha