کد خبر: برآورد-افزایش-۲۱-درصدی-تولید-حبوبات-در
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
برآورد افزایش ۲۱ درصدی تولید حبوبات در سال زراعی جاری

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی اظهار داشت: به رغم کاهش ۳ درصدی سطح زیر کشت حبوبات نسبت به سال زراعی گذشته به علت افزایش عملکرد، تولید حبوبات در مجموع با ۲۱ درصد افزایش به ۸۴۹ هزار تن برسد.

وی با اشاره به ارتقای ۴ درصدی عملکرد تولید حبوبات در سال زراعی جاری گفت: پیش بینی می کنیم عملکرد حبوبات به ۲۳۸۱ کیلو گرم در هر هکتار افزایش یابد.

عزیز کریمی، سطح زیر کشت حبوبات را در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ را حدود ۸۱۸ هزار هکتار برآورد و خاطر نشان کرد در سال زراعی قبل سطح زیر کشت حبوبات در کشور ۸۴۱ هکتار بود.

وی از برنامه ریزی برای تدارک بذر حبوبات خبر داد و اذعان داشت: امسال برای کل کشت حبوبات کشور ۱۲۰۰ تن بذر تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که تقریبا در بیشتر استان های کشور، کشت پاییزه حبوبات صورت می گیرد، گفت: غالب کشت در استان های غربی، شمال غربی و شمال شرقی انجام می شود.

وی تغییر الگوی کشت حبوبات دیم از بهاره به پاییزه و انتظاری، افزایش ضریب نفوذ بذور گواهی شده در مزارع، افزایش درجه مکانیزاسیون و تهیه و ابلاغ طرح جامع بهره وری لوبیا را از پروژؤه های مهم در حوزه حبوبات نام برد.

عزیزکریمی ابراز داشت: بیشترین تولید نخود در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی انجام می شود.

وی گفت: بیشترین میزان تولید عدس به استان های اردبیل، لرستان، قزوین و خراسان شمالی و بیشترین تولید لوبیا به استان های فارس، لرستان، زنجان و مرکزی اختصاص دارد.

عزیزکریمی در همین حال اذعان داشت: هزینه های کارگری در حوزه تولید حبوبات کشور نیز در سال زراعی جاری با افزایش روبرو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha