کد خبر: برگزاری-500-برنامه-به-مناسبت-سالروز-آزاد
۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد با اعلام برگزاری 500 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سراسر کشور از نواخته شدن زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح از طریق تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی و پخش آن در ساختمان ها، سازمان ها و نهادهای لشکری و کشوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار بهمن کارگر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: امروز، سالروز شهادت سردار شهید سرلشکر پاسدار "محمدبروجردی" است که از وی به عنوان "مسیح کردستان" یاد می شود؛ افتخار می کنم در رکاب این شهید بزگوار بوده و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا راه این عزیز را ادامه دهیم.

وی با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس حدود 5 هزار و پانصد کیلومتر مربع از اراضی کشورکه توسط رژیم بعثی عراق به اشغال درآمده بود آزاد شد، آزادسازی خرمشهر در این عملیات یک ماه پس از عملیات فتح المبین انجام شد؛ عملیات بیت المقدس در معادلات نظامی و جهانی تأثیر بسزایی داشت و دنیا از این طریق فهمید که ارتش بعثی و صدام شکست پذیر است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد به فرمایش امام راحل که فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، اشاره و خاطر نشان کرد: خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ کشور ما است که باید از آن درس های بسیار زیادی فرا بگیریم.

سردار کارگر تصریح کرد: سوم خرداد یادآور رشادت های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است، حماسه عظیم بیت المقدس نگین درخشانی از صفحات تاریخ 8 سال ایثار و جانفشانی دلاورمردانی است که در سایه رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و وحدت و همدلی مردم و نیروهای مسلح، اراده خود را بر دشمنان تحمیل و عزت و شکوه و سربلندی را برای مردم قدرشناس ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: امروز کشورمان به زعامت و رهبری مقتدرانه ولی امر مسلمین امام خامنه ای "مدظله العالی" در پهنه مقابله با هجمه و نفوذ استکبار جهانی و صهیونیسیم بین الملل و ایادی آنان به خصوص تکفیری ها ایستادگی کرده که رهاورد آن حضور مقتدرانه کشورمان در تمامی عرصه ها است.

سردار کارگر گفت: شعار مناسبت های دفاع مقدس امسال " من انقلابی ام " است و در صدد هستیم براساس این شعار کار خود را دنبال کنیم؛ مسئله مهمی که در دفاع مقدس باید به آن توجه کرد این است که دفاع مقدس موجب وحدت و همدلی همه جناح‌ها، احزاب و اقلیت‌ها شده است.

وی به نام گذاری سوم خرداد در تقویم ها با عنوان " روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی" اشاره کرد و گفت: موفقیت و پیروزی درآزادسازی خرمشهر الگوی خوبی برای ما به شمار می آید.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد به اجرای 500 برنامه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه (2 خردادماه) که به عنوان " روز سلحشوری، پایمردی و ایثارگری و مدافعین حرم" نام گذاری شده، محور فعالیت نمایش رشادت های رزمندگان عملیات بیت المقدس و شهدای مدافع حرم است؛ اجرای برنامه های عمومی در تمامی اماکن و مراکز با ایجاد نمایشگاه های فرهنگی و هنری برگرفته از رشادت های رزمندگان بیت المقدس و مدافعان حرم، آذین بندی معابر عمومی، سرکشی به خانواده معظم شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر و مدافعان حرم از برنامه های این روز به شمار می آید.

وی، روز چهارشنبه (3 خرداد) را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام برد و افزود: تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه 3 خرداد به عنوان الگویی در ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس محور فعالیت این روز به شمار می آید و برگزاری مراسم سالروز عملیات بیت المقدس ، مراسم تقدیر از پیشکسوتان و حماسه سازان دفاع مقدس به خصوص رزمندگان عملیات بیت المقدس از برنامه های این روز است.

سردار کارگر از به صدا درآوردن زنگ مقاومت و پیروزی در ساعت 11 صبح روز 3 خرداد از طریق تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی و پخش آن در ساختمان های سازمان ها و نهادهای لشکری و کشوری در سراسر کشور خبر داد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه چهارم خرداد به نام روز دزفول روز مقاومت و پایداری در تقویم ثبت شده که در این روز برنامه حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا انجام می شود.

سردار کارگر با بیان اینکه روز جمعه 5 خردادماه با عنوان " ولایتمداری، وحدت و معنویت" نام گذاری شده است گفت: در این روز، مراسم هایی در حاشیه نمازهای جمعه برگزار می شود و فرماندهان پیش از خطبه های اصلی نماز سخنرانی می کنند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد با اعلام رونمایی از 219 کتاب دفاع مقدس در سراسر کشور؛ برپایی نمایشگاه اصناف و تصاویر مربوط به عملیات پیروزمندانه بیت المقدس در محل کتابخانه ملی، برپای همایش ها و نشست های تبیینی با حضور فرماندهان عملیات بیت المقدس ، برگزاری اولین کنگره سرود، ترانه و تصنیف دفاع مقدس و نیز اولین نشست گفتمان موسیقی دفاع مقدس را از برنامه های این ستاد در مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر عنوان کرد .

 وی آغاز داوری مرحله اول جشنواره "فانوس" ویژه تولیدات هنری و سینمایی ادارات کل حفظ آثار استان ها، پخش مستند تلویزیونی زنان مقاوم خرمشهر اسوه های صبر و مقاومت در سیمای جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و گفت: همچنین برگزاری 15 شب شعر، 25 نشست تخصصی، تولید 10 فیلم مستند و تجلیل از پیشکسوتان حماسه‌ساز نیز از دیگر برنامه‌های این روزها هستند.

سردار کارگر به برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب دفاع مقدس در این ایام اشاره کرد و گفت: تجلیل از فرماندهان، پیشکسوتان، مادران، همسران و فرزندان حماسه سازان عملیات بیت المقدس و نیز حضور رزم نوازان در تهران و سراسر کشور از برنامه های نیروی انتظامی در این روز به شمار می آید.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد خاطرنشان کرد: همچنین دهمین کنگره ملی تجلیل از شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس با سخنرانی رئیس جمهور و حضور هزاران نفر از خانواده شهدا این عملیات، از برنامه هایی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

وی درباره ممیزی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، گفت: انجام ممیزی آثار چاپ شده پیرامون دفاع مقدس تنها بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است؛ اما بعضا برخی از انتشاراتی‌ها، کتاب‌هایی را ممکن است به چاپ برسانند که ما در حد توانمان از آن جلوگیری می کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سوم خرداد خاطرنشان کرد: نحوه حمایت ما از چاپ سالانه 30 عنوان کتاب از سوی مراکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها به صورت مشارکتی یا در اختیار گذاشتن آمار، اسناد و محتویات مورد نیاز نویسندگان خواهد بود.

 سردار کارگر با اشاره به برگزاری همایش ویژه زنان در پشتیبانی، امدادگری و درمان دفاع مقدس در ایام گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از بازسازی بیمارستان های مناطق عملیاتی دفاع مقدس جهت بازدید همگان توسط سپاه پاسداران خبر داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha