کد خبر: بهای-سنگینی-که-بن-سلمان-به-خاطر-اشتباهش
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،بن سلمان این روزها مجبور است ارباب جدیدش بایدن را از خود راضی نگه دارد چرا که دریافته چه اشتباهی کرد وقتی که تمام تخم مرغهایش را در سبد ترامپ قرار داد و از در انتخابات از او حمایت کرد و اینک پس از رفتن ترامپ، خود را تنها و بی یار و یاور حس می کند.

نگرانی بن سلمان وقتی بیشتر شد که جین ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که در زمان حاضر هیچ برنامه ای برای تماس بایدن با بن سلمان وجود ندارد و همزمان، نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا از آوریل هاینز مدیر جدید سازمان اطلاعات این کشور خواستند که سری بودن گزارش قتل جمال خاشقچی را لغو کند که به معنای فراهم شدن زمینه اقدام دولت بایدن علیه بن سلمان است.

از سوی دیگر منابع معارض سعودی درباره طرح کاخ سفید برای سرنگون سازی بن سلمان سخن گفتند چرا که دولت جدید آمریکا اعتقاد دارد که بن سلمان مانند صدام، از نظر روحی، شخصی نامتعادل است و احتمال سر زدن هر نوع رفتار غیرعقلانی از سوی وی وجود دارد، چرا که بن سلمان، در آخرین سفر خود، رهبران کویت را به محاصره ای مانند محاصره قطر، تهدید کرد، شعله جنگ یمن را برافروخت و به قتل و شکنجه مخالفانش ادامه می دهد.

سعد الفقیه معارض سعودی در این باره گفت که طرح آمریکا در وهله اول، فشار بر بن سلمان برای آزادسازی احمد بن عبدالعزیز، محمد بن نایف و سایر شاهزادگان زندانی و اعطای مصونیت به آنان است تا بن سلمان قادر نباشد به آنان آسیبی وارد کند، در چنین صورتی، همین شاهزادگان، بن سلمان را از حکومت خلع خواهند کرد.

اما بن سلمان نیز برای مقابله با این طرح، هیئت بیعت که عبدالله پادشاه سابق سعودی آن را بنا نهاده بود، منحل و به جای آن، هیاتی شامل شیوخ قبایل و شخصیتهای سرشناس جامعه که تحت سلطه اش هستند، تشکیل داده تا نوعی مشروعیت دروغین به ولیعهد بدهند.

اما نتیجه رابطه بایدن با بن سلمان هر چه باشد، روزهای آتی برای بن سلمان بسیار دشوار خواهد بود چرا که او یا باید بهای سیاست احمقانه اش در زمینه حمایت از ترامپ و جمهوری خواهان در انتخابات را بپردازد و یا کلید خزانه کشورش را به بایدن داده و اقدام به عادی سازی رابطه ذلت بار با رژیم صهیونیستی کند که در این صورت جایگاهش را نه فقط در میان مردم سعودی بلکه در امت اسلامی از دست خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha