کد خبر: بهره-مندی-از-سيستم-بهداشت-مناسبتر،-راه
۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷

وزیر بهداشت کشورمان بهره مندی از سيستم بهداشت مناسب را راهبردی ملی برای ایجاد ثبات در کشورها عنوان کرد و گفت: در دنیای نامشخصی زندگی می کنیم که پر از تهدیدهای طبیعی و ساخته بشر است، از این رو بهره مندی از سيستم بهداشت مناسب، راهبردی ملی برای ایجاد ثبات در کشورها به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی در هفتادمین نشست مجمع جهانی بهداشت در ژنو ضمن بیان این مطلب گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به مقوله سلامت، تحولات چشم گیری را برای ایجاد نظامي مناسب برای بهداشت انجام داده است.

دکتر هاشمی هاشمی تاکید کرد: البته پیشبرد اهداف توسعه پایدار نیازمند توجه سیاسی بیشتری است و بایستی از سوی رهبران دولت ها در اولویت قرار گیرد.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که گفت وگوهای سال جاری در مجمع جهانی بهداشت، "به پایبندی اعضاء در ایجاد نظام بهينه برای بهداشت که ضامن اجرای اهداف توسعه پایدار خواهد بود، منجر شود."

گفتنی است مجمع جهانی بهداشت روز گذشته با حضور هیأت هایی از 194 کشور عضو این نهاد در ژنو گشایش یافت.

وظایف اصلی مجمع جهانی بهداشت که نهاد عالی تصمیم گیرنده سازمان جهانی بهداشت محسوب می شود، سیاستگذاری، نظارت بر خط مشی مالی و بررسی و تائید بودجه پیشنهادی این سازمان است.

مجمع جهانی بهداشت (WHA) بالاترین مرجع سیاستگذاری بهداشت در سطح جهانی است که از وزرای بهداشت کشورهای عضو تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha