کد خبر: بودجه‌های-حوزه-سلامت-در-مسیر-صحیح-سرم
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر این که اجرای اقتصاد مقاوتی در منویات مقام معظم رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اذعان داشت: از بودجه تزریق شده به حوزه سلامت باید به نحو احسن استفاده کرد.

 

دکتر حسین کیوانی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: آنچه در فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب شعار امسال از اهمیت ویژه برخوردار است، اقدام و عمل می‌باشد.

کیوانی با تاکید بر این‌که تاکنون اقدامی در جهت عمل به اقتصاد مقاومتی مشاهده نشده است، گفت: قطعا تاکید مقام معظم رهبری بر اجرا بیانگر این مهم است که تنها با برگزاری جلسات کاری از پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به این‌که اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم را می‌توان آغاز مبارکی برای انجام اقدامات اساسی در این حوزه تلقی کرد، اذعان داشت: کاهش هزینه‌های درمانی مردم، آرزوی تمام وزرای بهداشت از دهه 70 بود و اجرای طرح مذکور در تحقق این مهم تاثیر بسزایی داشت.

کیوانی خاطرنشان کرد: قطعا اجرای طرح تحول سلامت نیاز به تامین بودجه قابل توجهی داشت. با در نظر گرفتن این موضوع که درآمد ناخالص ملی در ایران بالا نیست، تامین چنین بودجه‌ای با مشکل همراه است. نمی‌توان حل تمام چالش‌ها را بر عهده دولت گذاشت و با افزایش مالیات در بازاری که با رکود مواجه است، فقط هزینه تراشی کرد.

این استاد دانشگاه متذکر شد: بایستی در این حوزه متناسب با نیازهای ایجاد شده نقشه جامعی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تامین امنیت در حوزه غذا و دارو است. از این فرصت و بودجه تزریق شده به حوزه سلامت باید به نحو احسن استفاده کرد و بخشی را در حوزه تولید دارو با فن‌آور‌ی‌های روز دنیا سرمایه‌گذاری کرد.

کیوانی خاطرنشان کرد: هنوز تعرفه‌ای برای خدمات نگهداری، چه از نوع پیشگیرانه و چه از نوع تعمیراتی، از سوی وزارت بهداشت ابلاغ نشده است. در حالی که می‌توان با تعیین تعرفه مهندسین تجهیزات پزشکی را تشویق به دریافت پاداش کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متاسفانه جایگاه مهندسین تجهیزات پزشکی که مسؤل امور تجهیزات پزشکی در دانشگاه‌ها هستند هنوز به دقت تعیین نشده است.

کیوانی که تجربه ده ساله مدیریت اجرایی دارد، تاکید کرد: در صورتی که اقتصاد مقاومتی طبق نظر مقام معظم رهبری اجرایی شود، علاوه بر کاهش قابل توجه و ملموس هزینه‌های سلامت می‌توان برای اشتغال مولد در سطوح قشر تحصیل کرده جامعه سرمایه‌گذاری کرد.

وی یادآور شد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری این است که در حوزه اقتصاد مقاومتی از سرمایه مردم استفاده شود.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha