کد خبر: بودجه-اختصاص-یافته-به-بیمه-سلامت-نسبت-ب
۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت ، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

‏سازمان بیمه سلامت ایران براساس بند(چ) ماده۷۰قانون برنامه ششم توسعه  و جزء های (۲و۳) بند (ک) قانون بودجه۱۴۰۰، مسئولیت طراحی و اجراء (پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان، استحقاق سنجی و پایش (کنترل) همپوشانی بیمه ای را برعهده دارد. ‏با توجه به آمارهای ارائه شده توسط سازمان های بیمه گر درخصوص تعداد افراد تحت پوشش بر شرح ذیل: تامین اجتماعی ۴۴میلیون ۴۷۲هزار نفر بیمه سلامت ۴۲میلیون ۳۶۵هزار نفر و سازمان های نیروی های مسلح حدود ۵میلیون نفر بوده است.

همچنین برخی از دستگاه ها مانند شرکت نفت، بانک ها و سایر سازمان ها که نسبت  به تحت پوشش قراردادن کارمندان خود به صورت مستقل عمل می کنند. در مجموع بیش از ۹۰ میلیون نفر بیمه شده در کشور داریم در حالیکه جمعیت کشور عزیزمان حدود ۸۳میلیون نفر می باشد . ‏مضافا که بین ۵تا ۸ میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه هستند. با اشاره به آمارهای فوق به راحتی می توان استنباط کرد که سازمان بیمه سلامت ایران براساس قوانین مذکور، پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان را با بهره گیری از مکانیزم های (‎(it به درستی اجراء نمی کند. ‎ ‏و ضمن آنکه با ارائه آمارهای نادرست براساس تعداد بیمه شدگان ، بودجه اختصاص یافته  به سازمان بیمه سلامت نسبت به سرانه بیمه شدگان به گونه ای غیر شفاف هزینه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha