کد خبر: تبدیل-وضعیت-پرستاران-۸۹-روزه-با-جدیت-پی
۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰

وزیر بهداشت با بیان اینکه تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه یکی از خواسته‌های آنها است، گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهند کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه کشوری که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه به مردم عزیز کشورمان این روز و هفته بسیار فرخنده را که مزین به نام حضرت زینب(س) است را تبریک عرض می کنم، اظهار کرد: هرساله این هفته را جشن گرفته و از پرستاران کشورمان تقدیر می‌ کنیم؛ در مراسم امروز به طور نمادین از ۳۰ نفر از عزیزان قدردانی شد که البته روسای دانشگاه های علوم پزشکی از تمام پرستاران که در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند، تقدیر به عمل خواهند آورد.

وی افزود: پرستاران‌ در ایام شیوع کرونا نشان دادند که هویت واقعی کشور بوده و افرادی ایثارگر و فداکار هستند؛ در شرایطی که بسیاری از کرونا فراری بودند و از منزل بیرون نمی آمدند، این عزیزان بیست و چهار ساعته بر بالین بیماران در بخش های ویژه خدمات ارائه می دادند.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه ما نزدیک به ۱۵۰ پرستار شهید در دوره کرونا داشتیم، عنوان کرد: تعدادی هم بیماری را به خانواده‌های خود انتقال داده و آنها هم مبتلا شدند، این نشان دهنده روحیه ایثارگری و فداکاری است که در قشر پرستاری کشور ما وجود دارد و امیدواریم بتوانیم به خواسته‌ های آنها رسیدگی کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تبدیل وضعیت پرستاران ۸۹ روزه یکی از خواسته‌های آنها است، گفت: اکنون که کرونا مقداری فروکش کرده، انصاف نیست این افراد از مراکز خارج شوند، معاونت توسعه این موضوع را با جدیت پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: همچنین کار برخی از شهدای مدافع سلامت در گیرودار بوروکراسی اداری بوده و هنوز پرونده‌هایشان تکمیل نشده که قرار شد سریعتر این کار انجام شود.

دکتر عین اللهی در ادامه درباره بودجه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱، توضیح داد: بودجه ۱۴۰۱ تغییرات زیادی پیدا می‌ کند و مقدار زیادی از اختیار آن به وزارت بهداشت داده می‌ شود و ما از منابعی که داریم، سعی می‌ کنیم آن را انجام دهیم؛ ما هم از درآمد اختصاصی و هم از بودجه دولتی استفاده می کنیم. در دانشگاه های علوم پزشکی هیات امنا و اختیارات خاص داریم که می‌ توانیم بودجه‌هایمان را روی آن اعتبار دهیم.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص وضعیت ارز دارو در سال آینده، اظهار کرد: هنوز بحث ارز دارو مشخص نیست اما جلساتی را داریم که در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha