مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا ضمن تأکید بر نقش چشمگیر این شهر جدید در چهار حوزه ورزشی، پزشکی، علمی و محیط‌زیستی در عرصه ملی و فراملی اعلام کرد: صدرا به دلیل برخورداری از این استعدادها آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ را دارد و از هم‌اکنون در حال انجام اقدامات لازم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت راه و شهرسازی مهدی خانی در تشریح آخرین وضعیت شهر جدید صدرا اعلام کرد: در حال حاضر دو پروژه هسا و مجموعه‌ ۴۰۰ واحدی دیگری در صدرا مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کنند که به دلیل نزدیکی به شرکت گاز و خطوط انتقال نفت زمان تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها کمی به طول انجامیده است.

خانی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر دو پروژه نام برده، پروژه هزار واحدی دیگری در سایت مسکن مهر صدرا وجود دارد که عملیات اجرایی آن به دلیل مشکلات حقوقی هنوز به پایان نرسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از ابراز تمایل بالای شرکت‌های هندی و چینی برای سرمایه‌گذاری در صدرا خبر داد و گفت: شرکت عمران شهر جدید صدرا در حال انجام مقدمات لازم برای ساخت یک مجموعه ورزشی ۴۰ هکتاری و همچنین یک مجموعه گردشگری و هتلینگ ۶۰ هکتاری است که قصد دارد با ورود سرمایه‌گذاران این فضا را تا سال ۲۰۲۲ همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال آماده و به بهره‌برداری برساند.

 این مقام مسئول در این‌باره اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور قطر میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در فصل تابستان بوده و به دلیل گرمای شدید موجود در منطقه قادر به پذیرایی از تمامی مسافران در این ایام نخواهد بود، فدراسیون فوتبال این کشور از فیفا درخواست کرده در ایام برگزاری مسابقات به آن کمک کنند.

خانی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که شیراز نزدیک‌ترین موضع از لحاظ زمانی، امنیت پروازی و مکانی به قطر را دارد و همچنین دارای بهترین آب و هوا نسبت به سایر مناطق مجاور این کشور است، ما در شهر جدید صدرا این آمادگی را برای پشتیبانی در امر خدمات‌رسانی بازی‌های جام جهانی اعلام کرده و درصدد انجام آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید صدرا از نظر ورزشی، و پزشکی دارای نقش بسیار ویژه‌ای در منطقه است گفت: هم‌اکنون در حال ساخت اولین باشگاه فوتسال در صدرا هستیم که با توجه به پیشرفت خوب پروژه تا پایان سال آن را بهره‌برداری خواهیم رساند. این باشگاه پس از بهر‌برداری آماده خدمات‌رسانی به مسابقات بزرگ جهانی و هماهنگی با فیفا خواهد بود.

وی همچنین افزود: صدرا هم‌اکنون دارای ۴ بیمارستان بزرگ در استعدادهای ملی و فراملی بوده و از جهت پزشکی نقش بسیار برجسته‌ای در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

خانی با بیان این مطلب که وجود ۲ دانشگاه علوم پزشکی و همچنین ۲ دانشگاه غیر پزشکی نقش علمی صدرا در سطح کشور را نشان می دهد گفت: این شهر جدید همچنین به دلیل برخورداری از آب و هوایی بسیار مطبوع نقش شهر سبز را نیز در استان دارا بوده و همواره در امر خدمات رسانی، پشتیبانی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha