کد خبر: تدوین-برنامه-های-سالانه-جمعیت-بر-مبنای
۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کارشناسان با علاقه مندی، فعال و پویا در کارگروه های تدوین برنامه پنج ساله جمعیت شرکت دارند، گفت: با تدوین 2 برنامه پنج ساله، تمام برنامه های سالانه جمعیت مبتنی بر این برنامه های پنج ساله تدوین خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سید امیر محسن ضیائی در دومین روز از برگزاری همایش تدوین برنامه پنج ساله جمعیت، با حضور در کارگروه نخست این همایش با عنوان ارتقای سطح آمادگی سازمانی و عملیاتی جمعیت و پاسخگویی کارآمد به حوادث و سوانح براساس نیازها و اولویت های جامعه آسیب پذیر، گفت: کارشناسان حضور پر رنگی در جلسات تدوین برنامه داشتند.
وی با اشاره به حضور نمایندگان جوانان و داوطلبان در جلسات تدوین برنامه پنج ساله جمعیت، اظهارکرد: تاکید ما بر حضور ذینفعان اصلی برنامه های جمعیت در جلسات تدوین برنامه بود تا نظرات کارشناسی آنها نیز در این برنامه ها لحاظ شود که خوشبختانه این مهم محقق شده است.


تدوین برنامه پنج ساله جمعیت به عنوان تلاشی درون جمعیتی/ حضور ٦٥ نفر از کارشناسان در جلسات تدوین برنامه

ضیائی با اشاره به این که هم اکنون تدوین برنامه پنج ساله جمعیت به عنوان تلاشی درون جمعیتی به ثمر نشسته است، تاکید کرد: همه تاکید ما بر این بود تا از کسانی که سال ها در جمعیت هلال احمر حاضر بوده و به عبارتی خاک این جمعيت را خورده اند در تدوین این برنامه پنج ساله جمعیت بهره ببریم که خوشبختانه این مهم با بهره گیری اسناد بالادستی، اساسنامه قانونی، منابع و امکانات جمعیت در برنامه پنج ساله و ... در حال انجام است.
وی گفت: هم اکنون ٦٥ نفر از صاحبنظران درون جمعیت و تعدادی از کارشناسان مرتبط و مطلع از مسئولیت های جمعیت دعوت شده اند تا در ٩ حیطه کاری فعالیت کرده و نظرات کارشناسی را تبدیل به برنامه های عملیاتی کنند.


اشتراک گذاری برنامه عملیاتی در سایت جمعیت برای جذب نظرات علاقه مندان
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این برنامه های عملیاتی در کارگروه پشتیبان بررسی می شود، عنوان کرد: به محض آماده شدن برنامه عملیاتی، این برنامه در سایت جمعیت به اشتراک گذاشته می شود تا آن دسته از افرادی که علاقه مند به فعالیت های جمعیت بوده و نظراتی درباره فعالیت های آن دارند نظرات خود را با ما درمیان بگذارند؛ در مجموع پس از جلب نظرات، برنامه نهایی در شورای عالی به عنوان برنامه پنج ساله (پس از تدوین و تصویب راهبردها در قالب چارچوب کلان) به عنوان برنامه پنج ساله تصویب خواهد شد.
وی گفت: از این پس برنامه های سالانه جمعیت مبتنی بر این برنامه های پنج ساله تدوین شده و چراغ راه فعالیت ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha