کد خبر: ترامپ-از-لحاظ-اخلاقی-مسئول-شورش-کاپیتو
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۳
ترامپ از لحاظ اخلاقی مسئول شورش کاپیتول است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا، دونالد ترامپ را عملاً و از نظر اخلاقی مسئول در برابر حمله مرگبار هوادارانش به کاپیتول، تنها چند لحظه پس از رای گیری برای تبرئه رئیس جمهور سابق جمهوری خواه به اتهام استیضاح تحریک گروه شورش کاپیتول، دانست. عالی مقام جمهوری خواه سنا در مورد محاکمه غیرمنتظره محکوم کردن ترامپ به دلیل سو رفتار، اکنون که رئیس جمهور سابق از سمت خود برکنار شده و به یک شهروند خصوصی مبدل شده است، جریان غیر منتظره سنا را در پایان دادگاه استیضاح 5 روزه توضیح داد. سنا در اوایل هفته دریافت که دادرسی با رای‌های 56-44 مشروط است.

مک کانل: ترامپ عملا و از نطر اخلاقی مقصر است

مک کانل که به همراه سایر اعضای کنگره و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق که جزو افرادی هستند که در 6 ژانویه از جمعیتی که به کاپیتول هجوم آوردند فرار کردند، گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که رئیس جمهور ترامپ از نظر عملی و اخلاقی مسئول تحریک حوادث آن روز است. مک کانل و استیضاح ترامپ مک کانل در سخنرانی خود در صحن سنا گفت: افرادی که به این ساختمان حمله کردند معتقد بودند که آن‌ها طبق خواسته‌ها و دستورات رئیس جمهور خود عمل می‌کنند. این اظهارات اندکی پس از آن صورت گرفت که تالار دارای 100 کرسی ترامپ را به اتهام واحد تحریک شورش در رای گیری 57-43 که در رسیدن به آستانه 67 رأی لازم برای محکومیت بود نتوانست محکوم کند و او را تبرئه کرد. هفت جمهوری‌خواه سنا برای رای دادن به محکومیت به دموکرات‌ها پیوستند. مجلس نمایندگان در 13 ژانویه ترامپ را استیضاح کرده بود، یک هفته قبل از اینکه او قدرت را ترک کند. نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان، سناتورهایی را كه تبرئه ترامپ رای دادندبه عنوان یک گروه ناجوانمردانه از جمهوری خواهان محكوم كرد و مک كانل را مقصر دانست كه به مجلس اجازه نداده استیضاح را در حالی كه ترامپ هنوز در كاخ سفید بود به مجلس سنا تحویل دهد.

سخنان دیگر سناتورها درباره محکومیت ترامپ

جیمی راسکین، نماینده مجلس که رهبری 9 دموکرات مجلس نمایندگان که ترامپ را قبل از سنا تحت پیگرد قانونی قرار داده بودند، انجام داد گفت: سناتور میچ مک کانل اساساً در صحن صحبت کرد تا بگوید که ما در مورد واقعیت‌ها اظهار نظر کردیم. مک کانل تنها جمهوری‌خواهی نبود که ترامپ را پس از رأی دادن برای تبرئه، به دلیل رفتار خود مورد نکوهش قرار داد. سناتور سن پورتمن، در بیانیه‌ای گفت: سوالی که باید به آن پاسخ دهم این نیست که آیا پرزیدنت ترامپ کارهایی را بیان کرده و انجام داده است که بی‌پروا بوده و باعث تشویق جمعیت شده است. این جمهوری‎‌خواه از اوهایو افزود: تصمیم من براساس قرائت من از قانون اساسی بود. من معتقدم تدوین کنندگان قانون فهمیدند كه محكوم كردن یک رئیس جمهور پیشین و رد صلاحیت وی برای نامزد شدن مجدد مردم را از هم دورتر می‌كند.

گراسلی: لحن سخنرانی ترامپ غیر مسئولانه بود....

سناتور چاک گراسلی، ارشدترین جمهوری خواه سنا، درست قبل از حمله به کاپیتول، لحن ترامپ را در یک سخنرانی آتشین برای طرفدارانش توصیف کرد: شدید، تهاجمی و غیرمسئولانه. اما وی گفت مجلس سنا صلاحیت برگزاری دادگاه را ندارد و با تیم حقوقی ترامپ موافقت کرد که رئیس جمهور سابق مستحق روند دادرسی بیش‌تر است و گفت که دادستانی پرونده آن‌ها را تشکیل نداده است. مک کانل در اظهارنظرهایی که به پرونده دادستان پیوست، گفت که ترامپ نظریه های توطئه تنظیم شده و در حال تشدید را ترتیب داده و رئیس جمهور سابق را مصمم به لغو تصمیم رای دهندگان توصیف کرد. مک کانل اظهار داشت که ترامپ همچنان می‌تواند به دلیل اقدامات خود تحت پیگرد کیفری قرار گیرد. او گفت: پرزیدنت ترامپ هنوز مسئول هر کاری است که در زمان حضور خود به عنوان یک شهروند عادی انجام داد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha