کد خبر: تشریح-اقدامات-جمعیت-هلال-احمر-در-سی-سخت
۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در سی سخت/توزیع 1200 بسته غذایی بین زلزله زدگان

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین وضعیت شهر سی سخت اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بلافاصله بعد از وقوع زلزله در ساعت ۱۰ شب ۲۹ بهمن ماه جلسه ستاد مدیریت بحران در ۶ استان همسایه با استان کهگیلویه و بویر احمد تشکیل شد.

وی افزود: ساعت یک بامداد ارزیابی در استان اصفهان به اتمام رسید و بر اساس این ارزیابی ها مشخص شد که ۲۶ روستا تحت تاثیر بوده اند به همین دلیل امدادرسانی در این روستاها آغاز شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان کرد: در مورد شهرستان دنا و شهر سی سخت و روستاها؛ با توجه به اینکه بیش از 120 روستا تحت تاثیر زلزله بودند به همین دلیل کارهای ارزیابی تا ساعت 4 صبح به طول انجامید. بر اساس این ارزیابی ها تکلیف روستاها و شهرها مشخص شد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه قبل از زلزله و روز بعد از زلزله شاهد بارندگی باران و برف شدید در منطقه بودیم، گفت: با توجه به بارندگی های شدید امدادرسانی در منطقه کند شده بود اما با تمام این موارد دیروز، 1000 چادر امدادی را بین زلزله زدگان توزیع کردیم. دیشب نیز حدود 800 چادر دیگر بین زلزله زدگان توزیع شد و امروز هم در مکان‌هایی که روز گذشته چادر توزیع نشده بود، چادر توزیع می‌شود.

توزیع بسته غذایی

وی با اشاره به توزیع سبد غذایی 72 ساعته تصریح کرد: تاکنون بین 1200 بسته غذایی توزیع شده و عصر امروز نیز مابقی بسته های غذایی توزیع می شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: با توجه به اینکه بارندگی در منطقه شدید بود به همین دلیل حدود ده تن نایلون از استان های مختلف به مناطق زلزله زده منتقل کردیم و دیروز حدود چهار و نیم تن از آنها را بین چادرها و درب خانه‌ها توزیع کردیم. همچنین حدود ۲۰۰ تخته پتو بین زلزله زندگان پخش کردیم البته به دلیل اینکه خانه‌ها تخریب نداشتند و بیشتر شاهد ترک خوردگی در دیوارها هستیم نیاز به پخش پتو نداشتیم.

قوسیان مقدم گفت: در منطقه سی سخت گاز وصل شده و مردم خود می توانند پخت و پز انجام دهند. البته با توجه به اینکه همچنان پس لرزه داریم، مردم از نظر سلامت روانی امکان پخت و پز را ندارند.

وی با بیان اینکه به تعدادی از خانه ها خسارت وارد نشده است، افزود:  اما آن خانه هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، فضای مناسبی برای زندگی در آنها وجود ندارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: امروز هوا آفتابی شده و امدادرسانی برای ما راحت تر شده است. امروز نماینده ویژه رییس جمهور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در جلسه ای که با حضور جمعیت هلال احمر، استاندار، فرماندار و مقامات محلی برگزار شد، شرکت داشتند.

قوسیان مقدم ادامه داد: موضوعات مربوط به این زلزله بررسی شود و تصمیمات جدیدی هم اتخاذ شد. همه در تلاش هستند تا زودتر بتوانند کارها را سامان ببخشند.

وی در مورد خسارت وارد شده به شهر سی سخت گفت: حتماً باید کار کارشناسی بسیار جدی صورت بگیرد و بعد خسارت اعلام شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات دیگری که توسط جمعیت هلال احمر قرار است در مناطق زلزله زده انجام شود، افزود: در زمان بحران، جمعیت هلال احمر دو وظیفه اصلی دارد که یکی در حوزه امداد و نجات و دیگری اسکان اضطراری است.

قوسیان مقدم با تاکید بر اینکه اصلا تلفات انسانی نداشتیم، بیان کرد: مصدوم ها هم بیشتر سرپایی درمان شدند و آنها هم که نیاز بود به بیمارستان اعزام شدند. فقط 67 مصدوم در این حادثه داشتیم.

وی تصریح کرد: ما در مراحل پایانی عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری قرار داریم و بعد از این دیگر دستگاه‌ها در مورد بازسازی، تعمیرات، ساخت و ساز و بحث کمک رسانی به مردم این منطقه باید اقداماتی انجام دهند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه مردم از نظر روحی هنوز امکان زندگی در خانه های خود را ندارند به همین دلیل باید فضای عمومی به گونه ای باشد که حمایت های روانی از این عزیزان صورت گیرد.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha