کد خبر: تشریح-اقدامات-جمعیت-هلال-احمر-در-مرز-آس
۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸
تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در مرز آستارا

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، 43 پایگاه، پست و شعبه امداد و نجات فعال دارد و در حوزه های مختلف ماموریتی اقداماتی انجام می دهد.

وی افزجود: روزانه بیش از 200 نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران داوطلب مشغول انجام فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به دیگر اقدامات این جمعیت تصریح کرد: اقدمات دیگر جعیت هلال احمر بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی مزرها است و برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس در استان گیلان و در مرز آستارا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های ذیربط اقداماتی انجام می دهیم.

غلامی ادامه داد: اقداماتی که در مرز آستارا انجام می شود در بحث اجرای تست سریع کروناویروس برای افراد مشکوک است که با همکاری مراکز بهداشت و درمان انجام می شود.

وی گفت: موضوع بعدی نیز مربوط به غربالگری است که این اقدام انجام می شود و در این راستا آموزش های لازم توسط همکاران در شبکه بهداشت به امدادگران، نجاتگران و جوانان داوطلب در این مناطق داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به آماده باش جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: اگر حادثه و اتفاق خاصی رخ داد همکاران می توانند امدادرسانی سریعی در این خصوص داشته باشند.

غلامی گفت: درخواست داریم برای قطع زنجیره کروناویروس مردم از سفر و دورهمی ها اجتناب کنند؛ در صورت نیاز هم می توانند با شماره ی 112 تماس بگیرند. همکاران ما به صورت 24 ساعته در مرکز کنترل هماهنگی عملیاتی در خدمت هموطنان عزیز خواهند بود.

وی بیان کرد: یک فروند بالگرد امداد و نجات هلال و احمر هم به صورت دائم در استان گیلان مستقر شده تا اگر حادثه ای رخ داد سریع بتوانیم امدادرسانی هوایی انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: تاکنون بیش از 50 ماموریت امدادی توسط همکاران جمعیت هلال احمر ثبت شده است. تاکنون در راه مانده ای در طرح این جمعیت نداشته ایم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha