نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمرضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید  آیت الله مرتضی مطهری و مقام شهدای فضیلت بیان کرد: مرتضی مطهری هر آنچه از علم و حقیقت داشت در اختیار اسلام و ملت ایران قرار داد و متذکر شد: دانش ایشان بخاطر اخلاصش ماندگار شد. وی در ادامه عالمان دین را مرزبانان  قرآن و عترت نامید و از آنان به عنوان محافظان دین یاد کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، حجت الاسلام والمسلمین معزی درنخستین گردهمایی روسای مراکز علمی کاربردی سراسر کشور و معاونین آموزش و پژوهش جمعیت استانها که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه در تهران برگزار شد، بابیان اینکه علم آموزی باعث آشکار شدن حقایق می‌شود، افزود: هر آنچه از علم و دانش که به سود بشریت باشد و انسان را به سوی تکامل سوق دهد و موجب شایستگی در بندگی شود ارزشمند بوده و برکت دارد.

نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر با اشاره به کلام رسول خدا تصریح کرد: فراگیری علم و دانش برای مردان و زنان از واجبات بوده و علم‌یابی را دلیل برتری آدم بر سایر مخلوقات دانست.

وی افزود: ایمان قبل از علم دارای اهمیت است و در هر علمی می‌توان قدرت لایتناهی پروردگار بلندمرتبه را یافت، پس آنانی که ایمان آورده و آموخته‌اند دارای مرتبت و درجه والایی نزد خداوند هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر وظیفه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت را ارتقا فرهنگ دینی عنوان کرد و گفت: آموزش علم و دانش با استناد به قرآن نباید مستقیم باشد و بهتر است از زبان کنایی و استعاری در آموزش‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت و توانایی علمی یک دانشگاه در مرحله اول به هیأت علمی آن و در مرحله بعد به کتابخانه آن است، بنابراین باید از بحث‌های شعارگونه دست برداشته و وارد عمل شویم و مهارت‌های جدید را آموزش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اظهارداشت: شناخت جامعه از وظایف و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر تنها در مواقع بحران و وقوع حوادث است و به همین دلیل هلال احمر نیازمند تبلیغ و تعریف بیشتری برای شناخت بهتر افراد جامعه دارد.

در این مراسم حمید جمال‌الدینی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر و رییس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران ضمن قدردانی از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین معزی و روسای مراکز، مراکز علمی- کاربردی و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری را دو جایگاه مهم برای آموزش‌های هلال‌احمر برشمرد.

وی در بیستمین سالگرد موسسه راه‌اندازی این تفکر را توسط پیشکسوتان ارج نهاده و از آن به عنوان نقطه عطف آموزش‌های‌ جمعیت هلال‌احمر یاد کرد.
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده مقام معظم رهبری درجمعیت هلال احمر با بازدید از نمایشگاه اختراعات و فعالیت‌های مراکز علمی- کاربردی، با رشته‌ها و فعالیت‌های آنان آشنا شده و به بحث و گفتگو با مخترعین و کارآفرینان پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha