عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تلاش برای گنجاندن بیمه همگانی برای آحاد مردم در برنامه ششم خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا همه اقشار را علاوه بر بیمه درمان از بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی بهره مند کنیم.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت شهباز حسن‌پور بیگلری ، با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه همگانی برای آحاد مردم، افزود: باید برای همه ملت آینده خوبی پیش‌بینی کنیم تا زمانی که فرد بازنشسته شد دغدغه‌ای برای ادامه زندگی نداشته باشد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه به جهت انباشت بدهی دولت به بیمه‌ها، پوشش بیمه ای همگانی با کندی پیش می رود درحالی که اگر این بدهی پرداخت می شد هیچ مشکلی در زمینه پوشش بیمه همگانی وجود نداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای همگانی در قانون برنامه پنجم توسعه قید شده اما عملیاتی نشد حال اگر در برنامه ششم توسعه نسبت به آن بی‌توجهی شود بدون شک مجلس درصدد تهیه طرحی برای موظف کردن دولت برای پوشش بیمه همگانی افراد خواهد بود.

وی درباره راه‌های تامین اعتبار بیمه همگانی، یادآور شد: قصد داریم منابع مالی برای بیمه‌ همگانی را از محل حذف بخشی از یارانه‌ها تامین کنیم.

حسن پور بیگلری با یادآوری تشکیل سازمان بیمه سلامت، یادآور شد: بیمه سلامت تنها به بحث درمان می پردازد درحالی که در آن فکری برای از کار افتادگی و بازنشستگی افراد نشده که آتیه آنها را تامین کند؛ به این معنی که اگر سرپرست خانوار فوت کند با بیمه سلامت حمایتی از دیگر اعضای خانواده صورت نمی گیرد در این صورت به ناچار مجبور خواهیم شد کمیته امداد را گسترش دهیم که این اقدام نشان خواهد داد بعد از 37 سال از گذشت انقلاب هنوز نتواسنتیم یک زندگی معمولی را برای مردم فراهم کنیم.

نماینده مردم سیرجان در مجلس دهم، اشکال در بیمه قالیبافان را یکی از دلایل نبود پوشش بیمه ای همگانی عنوان کرد و افزود: امروزه بیمه قالیبافان یا هنرهای دستی با مشکل مواجه شده و باید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع رسیدگی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: یک سال است این افراد تحت پوشش بیمه نیستند درحالی که این موضوع با روح قانون سازگاری ندارد، قانون می گوید همه مردم باید تحت پوشش اجتماعی قرار گیرند ما معتقد بودیم به جای آنکه یارانه ها پرداختی مستقیم داشته باشد آن را در جهت حمایت های بیمه ای مردم به کار ببندیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha