کد خبر: توانایی-تشخیص-سویه-جدید-کرونا-در-دانشگ
۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶

دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: توانایی تشخیص سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون از طریق آزمایش پی. سی. آر در این دانشگاه وجود دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی اصغر انجیدنی با بیان اینکه هنوز موردی از سویه جدید، اومیکرون در استان خراسان رضوی مشاهده نشده است خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون که در کشورهای آفریقایی و اروپایی شایع شده است همه کمیته های زیر پوشش قرارگاه کرونا در خراسان رضوی در آمادگی کامل قرار دارند و کمیته بهداشت میزان رهگیری های مرتبط با بستگان و اطرافیان مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.

دبیر ستاد مدیریت  کرونا در خراسان رضوی گفت: میزان پایین واکسیناسیون در کشورهای آفریقایی علت تاخت و تاز سویه اومیکرون است از همین رو ما باید پوشش واکسیناسیون همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی را افزایش دهیم و به مرحله ای برسانیم که شاهد بروز اوجگیری جدید ویروس کرونا نباشیم به طور مثال هم اکنون میزان استفاده از ماسک در سطح جامعه پایین است که باید ارتقا داده شود.

دکتر انجیدنی افزود: در پی تغییر رنگ شهرها در هفته جاری و  این که تنها شهر نارنجی استان خرسان رضوی شهر بردسکن است قرارگاه کرونا در استان گروههای بررسی بیشتر را به این شهرستان اعزام کرده است.

دبیر ستاد مدیریت  کرونا در خراسان رضوی گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس هم با دقت بیشتری اجرایی می شود و در این زمینه مقرر شد هوشیارتر  و با بررسی های بیشتری عمل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha