کد خبر: جذب-سرمایه-از-مسیر-توریسم-درمانی-را-محد
۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های توریسم درمانی در کشور به درستی تعریف نشده‌اند، اذعان داشت: جذب سرمایه از گردشگری سلامت برای ما اهمیت دارد و این را محدود به مجتمع دارویی درمانی نمی‌دانیم.

 

دکتر حمید چوبینه مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت گفت: به منظور افزایش ارائه خدمات به مراجعین، جذب و تکمیل نیروی انسانی در سال گذشته انجام شد که بر این اساس، تنوع خدمات در کلینیک چشم پزشکی و نیز زمان پذیرش افزایش یافت.

چوبینه همچنین از به‌روز رسانی قراردادها با سازمان و نهادهای همکار خبر داد افزود: در این راستا می‌توان به قرارداد منعقد شده با بانک رفاه اشاره داشت که طبق مفاد آن، یک دستگاه آمبولانس با کلیه تجهیزات در ابتدای سال جاری در اختیار مجتمع دارویی درمانی هلال ایران قرار گرفت.

وی در توضیح اقدامات شاخصی که طی سال گذشته تاکنون انجام شده است، تصریح کرد: افتتاح کلینیک سلامت و ژنتیک مادر، کودک و جنین در هفته هلال احمر صورت گرفت که خدمات غربالگری در آن انجام می‌شود.

چوبینه با تاکید بر این‌که مسؤل انتقال ژن‌های سالم به نسل آینده هستیم، از حضور متخصصین برجسته کشور در این کلینیک خبر داد و افزود: خدماتی که در این کلینیک ارائه می‌شود، قدم مثبت و شاخصی در حفظ سلامت مردم منطقه، کشور و نیز مراجعین دیگر کشورها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره و درمانی به زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری رویش نیز در حال انجام است.

چوبینه، ارائه خدمت به بیماران نابارور را لبیک به منویات رهبری عنوان و تصریح کرد: ایجاد فضای فرهنگی بری درمان و تسهیل مشکلات اقتصادی حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در ماه‌های پایانی سال گذشته احداث بیمارستان چشم پزشکی در داخل مجتمع بعد از هجده ماه توقف فعالیت از سر گرفته شد.

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت ‌ای توریسم درمانی این مجتمع اشاره و بیان داشت: برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها اقدامات بسیاری انجام شده، اما متاسفانه زیرساخت‌ها به درستی تعریف نشده‌اند. بسیاری از بیماران دیگر کشورها تمایل به مداوا نزد پزشک ایرانی دارند که این موضوع می‌تواند ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

چوبینه تاکید کرد: جذب سرمایه از مسیر توریسم درمانی برای ما اهمیت دارد و این را محدود به مجتمع دارویی درمانی نمی‌دانیم.

این استاد دانشگاه در توضیح اولویت‌های سال جاری نیز بیان داشت: ایجاد مرکز جامع توانبخشی در دستور کار قرار دارد؛ ضمن این‌که ارائه خدمات توانبخشی از ماموریت‌های اصلی جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: متاسفانه تعداد اندک این مراکز در سطح کشور قابل تامل است و برای رفع نیاز مردم در صدد انجام این مهم هستیم.

چوبینه اذعان داشت: ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در کشور، محدود به وزارت بهداشت نمی‌شود و باید به کمک این دستگاه اجرایی شتافت که بر این اساس، در صدد راه‌اندازی مرکز جامع تصویربرداری در منطقه هستیم که یک ضرورت است.

 

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha