کد خبر: حادثه-به-رخدادی-اطلاق-می‌شود-که-مردم-ب
۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بارش اخیر در پایتخت و تگرگ و توفان همراه آن، یک مرحله قبل از حادثه است که اگر بدان اهمیت داده نشود و نیروهای امدادی در محل حاضر نباشند، می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت، مهندس جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با برنامه «ره‌آورد» شبکه رادیویی سلامت تصریح کرد: با توجه به این که فصل پاییز از نیمه عبور کرده و به روزهای سرد سال نزدیک میشویم، وقوع بارش‌های شدید همراه با توفان و تگرگ دور از انتظار نیست.

ملکی با تاکید بر این‌که می‌بایست در این فصل از سال خود را با طبیعت هماهنگ کنیم، اذعان داشت: شاید چندان قابل قبول نباشد که از واژه «حادثه» برای بارش اخیر پایتخت استفاده کنیم. حادثه به رخدادی اطلاق می‌شود که مردم به طور مستقیم با آن درگیر باشند.

وی گفت: بنابراین بارش اخیر در پایتخت و تگرگ و توفان همراه آن، یک مرحله قبل از حادثه است که اگر بدان اهمیت داده نشود و نیروهای امدادی در محل حاضر نباشند، می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

ملکی یادآور شد: وقوع توفان در شهرها معمولا با سقوط اجسام و شکسته شدن درختان همراه است که خساراتی را نیز به همراه دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در این روزها تغییر شرایط جوی در چند دقیقه رخ می‌دهد، به شهروندان توصیه می‌شود اگر الزام و ضرورتی به خارج شدن از خانه در ساعات عصر و غروب ندارند، در منزل بمانند و در صورت ضرورت، از مکان‌های مسقف مانند پل‌های عابر یا کانال‌های زیرزمینی برای تردد استفاده کنند.

ملکی با اشاره به محدودیت دید رانندگان در زمان بارندگی تصریح کرد: شهروندان حتی الامکان از البسه رنگی استفاده کنند. رانندگان نیز با تغیر شرایط جوی سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha