کد خبر: حذف-دفترچه-های-درمانی-در-راستای-توسعه-2
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمد حسین توحید‌ی‌فر با اشاره به حذف دفترچه های کاغذی درمان از ابتدای اسفندماه سال جاری گفت: از این پس بیمه شدگان تامین اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه عکس دار و یا جلد دفترچه درمان بعنوان مدارک هویتی، خدمات درمانی  را از کلیه مراکز کلینیک، پاراکلینیک، بستری و مطب پزشکان دریافت نمایند.

مدیر درمان یزد تأکید کرد: بیمه شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند استحقاق درمان خود را با یکی از روش‌های اعلام شده استعلام بگیرند.

وی روش‌های استعلام را به 5 روش شماره گیری کد ussd # 1666* از طریق تلفن همراه و انتخاب گزینه استحقاق سنجی، شماره گیری کد ussd # 1420*4* و انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی، شماره گیری کد ussd # 1*1420* 4*، مراجعه به سایت medical.tamin.ir و مراجعه به سایت pwa.tamin.ir عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای قطع احتمالی اینترنت و یا در دسترس نبودن سامانه دیده شده است، گفت: جای هیچگونه نگرانی برای بیماران و پزشکان وجود ندارد.

دکتر توحیدی‌فر همچنین با اشاره به نگرانی بیمه شدگان در رابطه با نحوه محاسبه بیمه تکمیل درمان توضیح داد ابهامات موجود با همکاری بیمه مرکزی برطرف شده و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی، نیازی به ارائه گواهی کاغذی توسط مردم نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دفترچه‌های باقیمانده نزد بیمه شدگان معتبر خواهد بود و فعلاً پزشکان و داروخانه‌ها می‌توانند از برگه‌های دفترچه‌ها، سربرگ اختصاصی پزشک و یا نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha