کد خبر: حساسیت-به-نور؛-نشانه‌-ابتلا-به-تبخال-چ
۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
به گزارش خبرنگار طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر امین‌الله نیک‌اقبال با بیان این مطلب افزود: عفونت پوست، پلک، مژه، غدد اشکی و کره چشم می‌تواند به طور کلی عفونت چشمی را به همراه داشته باشد. وی با بیان اینکه حساسیت و عفونت لبه پلک از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی است، افزود: قرمزی، خشکی، ترشح و سوزش چشمی می‌تواند از نشانه‌های عفونت چشم باشد. عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران خاطرنشان کرد: عفونت قرنیه و داخل چشم نگران‌کننده است که بیشتر به علت ضربه، خراش و استفاده نادرست از لیزرهای تماسی به وجود می‌آید که نشانه‌های آن اشک‌ریزش، حساسیت به نور، قرمزی و در نهایت اگر درمان نشود سوراخ شدن چشم و نابینایی است. نیک‌اقبال تاکید کرد: تبخال یکی از مشکلات چشمی است که تشخیص آن تنها توسط پزشک صورت می‌گیرد بنابراین افراد در صورت مشاهده هرگونه عفونت چشم، قرمزی و حساسیت به نور باید بلافاصله به چشم‌پزشک مراجعه کنند. عضو هیأت مدیره انجمن چشم‌پزشکی ایران با بیان اینکه  آب مروارید نیز از بیماری‌های شایع چشمی است، گفت: آب مروارید از نوزادی تا 100 سالگی می‌تواند افراد را گرفتار کند که البته هر چه سن افزایش یابد امکان بروز این بیماری نیز بیشتر می‌شود. وی ادامه داد: ضربه به چشم در کودکی و در بزرگسالی دیابت و هر عمل جراحی روی چشم می‌تواند موجب آب مروارید شود و گاهی ژنتیک نیز در بروز آن دخیل است. نیک‌اقبال با اشاره به اینکه در 70 سالگی شیوع ابتلا به آب مروارید  50 درصد است، گفت: بهترین درمان برای آب مروارید عمل جراحی است که لنز داخل چشمی به جای عدسی گذاشته می‌شود. این جراح و متخصص چشم و فوق تخصص شبکیه ادامه داد: خشکی چشم به دلیل همین عفونت‌ها یکی از شایع ترین مشکلات چشمی در افراد است و بارها افراد تجربه کردند که صبح بیدار می شوند و متوجه می شوند که پلک آنها به هم چسبیده است که بیشتر این عارضه در زمان سرماخوردگی رخ می‌دهد و یا چشم‌ها به دلیل عفونت‌ها سرخ می‌شود. نیک اقبال تصریح کرد: درباره درمان چنین عارضه‌های چشمی نیز مصرف میوه و همچنین شستن پلک چشم ها با شامپو بچه بسیار موثر است، ولی این عفونت ها زمانی که به قرنیه برسد باید تحت نظر چشم پزشک درمان شود. ارتباط اختلالات اجتماعی با  انحراف چشم در ادامه دکتر مصطفی سلطان‌سنجری، فوق تخصص چشم کودکان درباره انحراف چشم گفت: علل مختلفی سبب بروز انحراف چشم می‌شود که عیوب انکساری و درمان دیرهنگام آنها و عوامل ژنتیکی می‌تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

سلطان‌سنجری با بیان اینکه انحراف چشم در هر سنی قابل درمان است، افزود:باید توجه داشت درمان این مسئله صرفاً به دلیل موضوع زیبایی نیست بلکه این مشکل می‌تواند اختلالات اجتماعی بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد.

این فوق تخصص چشم کودکان خاطرنشان کرد: توان علمی ایران در حوزه چشم پزشکی بسیار بالا است چراکه در برخی حوزه‌های چشمی همچون کودکان ایران سرآمد اروپا و آمریکا است چراکه کودکان ایرانی در سنین پایین مورد غربالگری چشمی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha