کد خبر: حمایت-اتحادیه-تهیه-کنندگان-از-برگزاری
۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
حمایت اتحادیه تهیه کنندگان از برگزاری جشنواره فیلم فجر

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،متن اطلاعیه بشرح زیر است:

‎ سینمای ایران طی سالهای اخیر از بحران‏های خسارتبار متعددی عبور کرده و به همت اصحاب و یارانش سالم و سربلند به حیات خود ادامه داده است.

‎اکنون که شیوع گسترده و جهانی کرونا، صنعت سینمای ایران را نیز مانند سایر کشورهای دنیا دچار آسیب‏های جدی و اجتناب ناپذیر کرده، هر نشانه‏ای از اعلام حیات سینما و آمادگی‏ آن برای استقبال از آینده‏ای بهتر، باید مغتنم شمرده شود.

‎بی تردید یکی از علائم بارز اعلام حیات سینمای ایران، برگزاری جشنواره مهم فجر -با حفظ تدابیر لازم- خواهد بود .

‎امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که جشنواره فیلم فجر، از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی-هنری کشور است که تاثیر برگزاری آن بر افکار عمومی جامعه، به سادگی قابل انكار يا كتمان نیست. شاید تعطیلی این رویداد مهم و بي نظير، آسان ترین و مطلوب‏ترین راه برای کسانی باشد که یا توان استقامت در بحران ندارند و یا اساسا نسبت به تعطیلی همه جانبه سینمای ایران نگراني لازم را ندارند؛ اما نبايد فراموش كرد كه سینمای ایران مي‏تواند، هوشمندانه، از هر اتفاقی برای رسیدن به روزهای بهتر، بهره برد و قابلیت و مقاومت لازم برای آنکه همچنان مهمترین رویداد فرهنگی کشور باقی بماند را دارد.

‎بر این باوریم که برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط کنونی، با همفکری و همدلی دست اندرکاران، به تجربه‌ای تازه و ارزنده در تاریخ سینمای ایران بدل خواهد شد تا دوستانش شاد و دشمنانش را مأیوس سازد.

‎جشنواره فیلم فجر حتما می‏تواند همچون بسیاری از جشنواره‏های اخیر جهانی مانند لوکارنو، تورنتو، لندن، اَنسی و ... به شیوه‏ای جدید و منعطف با شرایط موعد برگزاری، اعم از مجازی ، فیزیکی، ترکیبی و... برگزار شود و به همه علاقمندانش نشان دهد که گرمترین و روشن‏ترین آتش‏ها را زیر خاکستر کرونا، برای آینده ذخیره دارد.

 اتحادیه  تهیه‏ کنندگان سینمای ایران«

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha