کد خبر: خدمت-به-مردم-توصیه-امام-راحل-است
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳
خدمت به مردم توصیه امام راحل است

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، ضمن بازخوانی بخشی از ‌نامه حضرت امام خمینی (ره)، به فرزندشان به تبیین نگاه و سیره  حضرت امام (ره) در عرصه داوطلبی و خدمت به دیگری  پرداخت.

. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اندیشه امام برگرفته از اسلام ناب محمدی بوده است، خاطرنشان کرد: «در نامه امام (ره) آمده، ما که عاجز از شکر او و نعمت‌های بی منتهای اوییم، پس چه بهتر که از خدمت به خلق غفلت نکنیم؛ که خدمت به آنان خدمت به حق است.»

مساله خدمت خالصانه، بارزترین ویژگی‌ اندیشه امام

نماینده رهبر معظم انقلاب یکی از بارزترین ویژگی‌های اندیشه امام خمینی (ره) را مساله خدمت خالصانه و بی‌منت به دیگری دانست و افزود: «امروز اعضای هلال احمر علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های سیاسی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آموزه‌های بلند معنوی و عرفانی ایشان نیز تجدید میثاق می‌کنند. آموزه‌ها و اندیشه‌هایی که حیات بخش جامعه اسلامی بوده و ثمرات فراوانی داشته است.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به آیات و رویاتی به اهمیت مساله خدمت به خلق در دین اسلام پرداخت و افزود:« پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: ایمان به خدا و سودمندی برای بندگان خدا، دو ویژگی بارز مومنان است. امام صادق (ع) نیز می‌فرماید: مومنان خدمت‌گزار یکدیگر هستند. معصومین همواره بر خدمت‌گزاری بی منت تاکید داشته‌اند و اندیشه امام نیز بر گرفته از سیره معصومین (ع) بوده است.

هلال احمر نهادی خدمت‌گزار

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های عام المنفعه جمعیت هلال احمر اشاره و با تاکید بر اینکه اعضای هلال احمر نیز رهرو حضرت امام خمینی(ره) در کمک به اقشار آسیب دیده جامعه هستند، خاطر نشان کرد: «خدمت به دیگران سرلوحه فعالیت در جمعیت هلال احمر است. امتیاز هلال احمر نسبت به سایر نهادها، فعالیت‌هایی است که علاوه بر کاهش رنج و آلام آسیب دیدگان و کمک به نیازمندان در جهت رفع محرومیت آنان انجام می‌دهد.»

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به حضور تاثیر گذار و به موقع داوطلبان، جوانان و امدادگران هلال احمر در صحنه‌های حوادث چون زلزله، سیل، طوفان و وقایع جاده‌ای اشاره کرد و افزود: «هر حرکتی که اعضای هلال احمر در جهت بهبود وضعیت مصیبت دیدگان در حوادث گوناگون انجام می دهند برگرفته از روحیه از خودگذشتگی، ایثار، فداکاری و آموزه‌های منطبق با سیره ی ائمه اطهار (ع) و امام خمینی (ره) است. فعالیت آنان برای رضای خداوند و برای مردم است.»

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در بخش دیگری از سخنان خود، از خدمات شبانه‌روزی پرسنل و امدادگران جمعیت هلال احمر در یک‌سال گذشته در مقابله با کرونا ویروس قدردانی کرد. وی فعالیت در شرایط کنونی را  بسیار مهم و دارای ارزش ‌معنوی دانست و از بسیج تمامی امکانات و توانمندی‌های هلال احمر در جهت مقابله با این بحران قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش پایانی سخنان خود رمز ماندگاری خدمت به مردم را اخلاص در عمل عنوان کرد و افزود: « امام خمینی(ره) با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و حرکت‌های انقلابی خود یقینا حیات دوباره اسلام، قرآن و مکتب الهی را در دنیا زنده کرد. در همین راستا ما امروز در این حرم مطهر عهد می‌بندیم که  با پیروی از اندیشه امام خمینی (ره) همواره و همیشه در کنار مردم و خادم آنان باشیم.» شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، نثار تاج گل و قرائت بیانیه و  فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.

در ادامه این مراسم دکتر همتی رییس جمعیت هلال احمر در سخنانی گزارشی از وضعیت هلال احمر و دستاورهای آن پس از پیروزی انقلاب ارائه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی نیز در سخنانی به جایگاه مهم خدمتگزاری مردم و ارزش والای فعالیت‌های هلال احمر پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha